'Dnevni boravak' na otvorenom: Stara Vlaška postala pješačka zona

10:47 / 05.06.2022.

Autor: Studio 4/HRT/IMS

Stara Vlaška

Stara Vlaška

Foto: HTV / HRT

Pješačku zonu u Staroj Vlaškoj u centru Zagreba u nedjelju je otvorio gradonačelnik Tomislav Tomašević istaknuvši kako nema simbolički boljeg datuma da pješačku zonu puste u funkciju od današnjeg Svjetskog dana zaštite okoliša, što je prvi korak u širenju pješačke zone.


Gradonačelnik je podsjetio da je pješačka zona u Staroj Vlaškoj već u funkciji tjedan dana, ali je zbog lošeg vremena svečanost tada bila odgođena za 5. lipnja, Svjetski dan zaštite okoliša.

Politika nove gradske vlasti jest širenje pješačke zone i u centru i u drugim dijelovima grada, što više javnog prostora, što više prostora za pješake i bicikliste, što više ulaganja u javni prijevoz, tj. što manje korištenja automobila u centru i u drugim dijelovima Zagreba, istaknuo je Tomašević.

Naglasio je kako to rade sve europske metropole, i "konačno je vrijeme da i grad Zagreb ide u tom smjeru".

Tomašević upozorava kako je u Zagrebu jedno registrirano vozilo na dva stanovnika te da se taj trend nažalost pogoršava iz godine u godinu.

- Imamo sve više automobila po glavi stanovnika, dok druge europske metropole idu u drugom smjeru, kaže Tomašević.

Dodaje kako taj trend mogu preokrenuti jedino kroz ulaganje u biciklističku infrastrukturu, javni prijevoz i pješačke zone - i na tome rade.

Poručio je da je pješačka zona u Staroj Vlaškoj prvi korak u novoj prometnoj politici Grada koja će se ostvariti do kraja ovog mandata, odnosno u sljedeće tri godine.

Kaže da su pješačke zone na neki način "dnevni borak na otvorenom za sve građane" te je zahvalio svima koji su doprinijeli da Stara Vlaška kao rodna ulica Augusta Šenoe, čiji je i spomenik u toj ulici, pretvori u pješačku zonu.

Napomenuo je da je uređenje Stare Vlaške privremeno te će biti raspisan javni natječaj kako bi se dobio njezin trajni izgled kao pješačke zone. Regulacija prometa je krenula prije tjedan dana i nije bilo nikakvih značajnih problema.  

Novinari su gradonačelnika Tomaševića pitali i za plan Grada za nogometni stadion u Kranjčevićevoj ulici. On je istaknuo kako su naručili studiju da vide koliko bi koštala investicija u taj stadion jer će Dinamu kada će se rušiti i graditi novi stadion u Maksimiru, a za što će trebati oko dvije godine, trebati zamjenski stadion.  

Luka Koralet, zamjenik gradonačelnika, za HTV je rekao kako Zagrepčani otvaranjem Stare Vlaške dobivaju "dnevni boravak" na otvorenom.

- Dobivaju zelenilo, mjesta za sjedenje, gdje mogu predahnuti i odmoriti bez da nešto nužno naruče. Ovo je njihovo prostor, a ne prostor u funkciji ugostiteljstva, rekao je Korlaet.

Već su se mogle čuti kritike vozača i pojedinaca da se radi o "kozmetičkom pothvatu" s kojim se ništa ne dobiva.

- Ne bih se s tim složio, korak je možda mali, ali važan. Mi smo napravili prometnu studiju cijelog grada, a onda i ovog dijela kako bi vidjeli koliko je prometno opterećenje. Pokazalo se da to prometno opterećenje nije toliko veliko, odnosno da nije velik broj vozila koji iz ulice Ribnjak skreće prema istoku tj. Vlaškoj, te da u tom smislu ovo zatvaranje nema velike reperkusije na kolni promet, rekao je Korlaet.

Istaknuo je kako se mora početi mijenjati doživljaj grada kao autocentričnog grada.

- Grad ne smije pripadati samo vozačima i automobilima, grad pripada svima - i pješacima, biciklistima, starijima, majkama s djecom. Moramo njih staviti u fokus. To je bilo u našem izbornom programu i mi to sada provodimo, poručio je.

Upitan što nova vlast planira napraviti kako bi se poboljšao promet u gradu Zagrebu, Korlaet je rekao kako je donesen prometni masterplan te da se radi na SUMP-u (sustained urban mobility plan) koji je obvezan sukladno direktivama EU-a.

- Dakle, plan urbane mobilne održivosti i radimo niz studija proširenja pješačkih zona, biciklističkih poteza i tramvajskih trasa. Mogu najaviti da ćemo vrlo brzo ići u realizaciju produžetka tramvajske linije od Zvonimirove do ulice Savišće, jer su tamo imovinski odnosi čisti. To će ići početkom 2023. Komad Deželićeve, od Trga Francuske Republike do HNK, idemo već na ljeto. Jedna kolna traka se ukida i daje biciklistima. Istočna magistrala, podno vijadukta pruge uz Branimirovu, također se preuređuje u natkrivenu biciklističku stazu. Istovremeno, mislimo raditi podzemne garaže na rubnim dijelovima grada, prije svega garažu ispod srednjoškolskog igrališta od 500 mjesta i garažu ispod borongajskog okretiša, na terminalu, koja će funkcionirati kao parkirna garaža, otkrio je Korlaet.

Priznao je kako ZET ima problema s vozačima, ali isto tako naglasio da je u procesu restrukturiranja te da je u planu zapošljavanje novih vozača.

- U tom smislu će se i tramvajski promet progustiti, poručio je Korlaet.

Vijesti HRT-a pratite na svojim pametnim telefonima i tabletima putem aplikacija za iOS i Android. Pratite nas i na društvenim mrežama Facebook, Twitter, Instagram i YouTube!