13:14 / 06.04.2019.

Autor: Matea Krmpotić/V.K./HRT

Državni inspektorat nakon više od 5 godina - što očekivati?

Andrija Mikulić (foto: Patrik Macek/PIXSELL)

Andrija Mikulić (foto: Patrik Macek/PIXSELL)

Foto: - / PIXSELL

Nakon više od pet godina s radom je počeo Državni inspektorat. Umjesto u osam različitih ministarstava - 800 inspektora ponovno će biti na jednome mjestu.
Nakon više od pet godina s radom je počeo Državni inspektorat. Umjesto u osam različitih ministarstava, 800 inspektora ponovno će biti na jednome mjestu, 1. travnja ove godine ponovno je ujedinjeno svih 17 inspekcija u Državni inspektorat. Nadzirat će se zakonitost poslovanja u građevinarstvu, zaštiti okoliša, trgovini, turizmu, na tržištu rada. Obrtnici i poduzetnici zadovoljni su tim potezom, dok građani i dalje misle da se neće mnogo toga promijeniti. 

Nekada je to bio represivni aparat, a inspekcije su bile česte. Događalo se da u isto vrijeme dođe i nekoliko inspektora - što je, pogotovo za turističke djelatnike, znalo biti neugodno.

- Sigurno da je to gadno, pogotovo kad su lokali puni, usred turističke sezone. Stvara animozitet između gostiju i poslodavaca. Željeli smo da se to promijeni, da dođu u određenom vremenskom periodu, kad nisu gužve, kazao je Stipe Knežević, predsjednik Obrtničke komore Zadar za emisiju Potrošački kod.

- Vjerujem da se to više neće događati, da će inspektori imati veće ovlasti i da će moći, kada uđu u radionice, prekontrolirati više tih područja, naglašava Dragutin Ranogajec, predsjednik Hrvatske obrtničke komore.

Od ujedinjenja inspekcija mnogo očekuju privatni iznajmljivači. Njih najviše muči nelojalna konkurencija, odnosno siva zona poslovanja u čijem suzbijanju država, smatraju, baš i nije uspješna.

- Inspekcijskih nadzora nikada dosta, smatramo da se baš ta nelojalna konkurencije treba iskorijeniti, maksimalno koliko je to moguće, ističe Darian Radeta iz Udruge privatnih iznajmljivača grada Zadra.

Čelni čovjek Državnog inspektorata je Andrija Mikulić. Kaže da se za sada uspješno ekipiraju i sve prolazi bez problema. Bit će organizirani u 4 područne jedinice, a sve će inspekcije biti na jednom mjestu.

- Sve ono o čemu smo razgovarali, to smo i realizirali. Tranzicija je provedena, reformska mjera se današnjim danom počela realizirati, i ono što je najvažnije, 1465 ljudi je u sustavu Državnog inspektorata, dodaje Mikulić.

Najavljuje da će inspektori, prije svega, mnogo više raditi na kvalitetnijoj komunikaciji s poduzetnicima.

- Ono što također očekujemo je da se inspektori bave edukacijom i školovanjem poslodavaca kako da poštuju i zakone i pravila, a onda u slučaju ponavljanja greške da idemo s kaznenim mjerama i mjerama edukacije, rekao je Davor Majetić, predsjednik Hrvatske udruge poslodavaca.

Središnji ured Državnog inspektorata, kao i sve zagrebačke ispostave, smješten je u zgradi Ine Naftaplina. Za sada je zgrada u najmu, a Vlada, kako je najavljeno, planira je kupiti.

Vijesti HRT-a pratite na svojim pametnim telefonima i tabletima putem aplikacija za iOS i Android. Pratite nas i na društvenim mrežama Facebook, Twitter, Instagram i YouTube!