Stanovnici Pelješca, dubrovačkog primorja, grada Dubrovnika, Župe dubrovačke i Konavala zaslužili su bolju prometnu povezanost, smatra član otočnog vijeća Andrija Fabris.
Danas se održava otočno vijeće. Riječ je o tijelu koje brine za potrebe i rješavanje pitanja stanovnika naših otoka. Tim povodom u emisiji HRT-a Studio 4 gostovao je član otočnog vijeća i gradonačelnik Korčule Andrija Fabris.
Otočno vijeće je savjetodavno tijelo koje imenuje ministrica regionalnog razvoja. Vijeće se konzultira pri donošenju svih važnih odluka koje se tiču života na našim otocima. Najvažniji je zakon o otocima koji je sada u prvom čitanju. Ja sam bio u radnoj skupini koja je pripremila taj zakon i mislim da će taj zakon nastaviti ono što je već počeo zakon iz 1999. koji je sada već malo zastario. Otočni sabor su udruge koje djeluju na našim otocima i koje se bave drugim dijelom, iako je predsjednik otočnog sabora do sada bio član otočkog vijeća i sudjelovao aktivno u izradi novog zakona, objasnio je na početku emisije gradonačelnik Korčule Andrija Fabris.
Najbitnije što novi zakon o otocima donosi je da ono što EU već priznaje, a to je specifičnost života na hrvatskim otocima, da imamo još jače naglašeno u zakonu. Po prvi puta se javila jedna riječ koja sažima sav život na otocima - a to je otočnost. Ona u sebi sadrži sve one karakteristike izoliranosti života na otoku od povijesnih, kulturnih i geografskih stvari to je nešto što u jednoj riječi označava život na otoku. U novim zakonu o hrvatskim otocima rješava se pitanje besplatnog prijevoza i rješava se pitanje investicija. Rješava se i pitanje da lokalne općine odnosno jedinice lokalne samouprave na našim otocima da ih se kroz novi zakon prisili da zajedno rade na planiranju budućnosti života na otoku. To je važno za veće otoke koje imaju više jedinica lokalne samouprave i znamo da onda možda zbog neke drugačije političke opredijeljenosti načelnika i gradonačelnika ne dolazi do suradnje što nije dobro za naše otoke. S ovim zakonom će se i tome stati na kraj i imat ćemo mogućnost da sve jedinice lokalne samouprave planiraju i rade na razvoju otoka, izjavio je Fabris.
Smanjenje PDV-a u nekim segmentima bila bi jedna od najpravednijih odluka u budućoj poreznoj reformi za otoke jer zna se da je na otocima život skuplji nego na kopnu, smatra.
Također je govorio i o turizmu na otoku Korčulu rekavši da kao destinacija imaju ponudu za sve. Hotelski kapaciteti nisu veliki i moramo ići prema kvaliteti, a ne masovnosti. Imamo iskorak u kulturnom turizmu, imamo povijesno naslijeđe i moramo dati dodatan kvalitetan sadržaj i to dajemo kroz kulturni sadržaj. Nudimo turistima bogatstvo folklornog nasljeđa, imamo događanja na vrhunskoj, svjetskoj, razini. upravo je održan barokni festival koji je okupio vrhunsjke svjetske muzičare koji se bave baroknom glazbom. Ponudu ćemo poboljšavati iz godine u godinu, a tu je i jedan od najjačih brendova grada Korčule - Marko Polo, rekao je Fabris.
Onaj koji je putovao na Korčulu zna da je put do Ploča dosta jednostavan i ugodan. Kad se spustite možete ići na trajekt, ali je dosta skupo. Cijena mosta možda nekome izgleda prevelika, ali kad gledate koliko je tu stanovnika te da Dubrovnik kao perjanica hratskog turizma ima lošu prometnu povezanost, mislim da je most za našu županiju milenijski projekt. Stanovnici Pelješca, dubrovačkog primorja, grada Dubrovnika, Župe dubrovačke i Konavala zaslužili su bolju prometnu povezanost, zaključio je Fabris.
Vijesti HRT-a pratite na svojim pametnim telefonima i tabletima putem aplikacija za iOS i Android. Pratite nas i na društvenim mrežama Facebook, Twitter, Instagram, TikTok i YouTube!