21:38 / 25.09.2018.

Autor: I.B./HRT

FOTO: Platili 3 zvjezdice, a dobili kukce, vlagu, mačke

Davor Sajko

Davor Sajko

Foto: - / -

Problemi su počeli u startu, kažu nezadovoljni roditelji, a očigledni su postali po dolasku u Grčku.
Sve je počelo dobro. Agencija Alga Travel zadovoljila je uvjete s javnog natječaja srednje škole Vladimir Prelog, a roditelje oduševila prezentacijom - 3650 kn za sedam dana Grčke činilo se kao dobra ponuda. Problemi su počeli u startu, kažu nezadovoljni roditelji, a očigledni su postali po dolasku u Grčku. Priča Potrošačkog koda.

"Od toga da su čekali sat, sat i pol, dva sata da ih se smjesti, a nakon toga su dobili sobe koje su daleko od nečega što netko tvrdi da su 3 zvjezdice - zapuštene, prljave... U principu sobe u hotelu koje su pripremljene pola sata, sat vremena prije toga - čisto da se zadovolji forma da je soba pospremljena, nakon toga slike i snimke djece koji su doručkovali u prostorima u kojima se šeću mačke", priča otac jednog učenika Davor Sajko.



U istom hotelu, "Acharnis Kavallari", odsjeli su i maturanti iz zaprešičke škole ban Josip Jelačić. U sobama su ih dočekali kukci, u ormarima vlaga, a sa zidova se ljuštila boja. "Osoblje nije imalo uniforme u kuhinji, po podu je bilo smeća, prašine, hrane. To se nije čistilo ni održavalo", priča majka jednog učenika Snježana Hribar.

Iz agencije odgovaraju kako su sve svoje obaveze ispunili, a za podizanje hajke okrivljuju ravnatelja škole Vladimir Prelog. "Agencija je ispunila sve zahtjeve javnog poziva i sve elemente ugovora o putovanju o navedenoj školi. U ovoj prići stoji sprega ravnatelja Zlatka Stića i turističke agencije Speranza koja već 20 godina dobiva sva putovanja ove škole", smatra Andreja Narandža, sales manager u Alga Travel.



Želja je roditelja da drugi uče na njihovom primjeru i više paze što potpisuju.

"Ispunili su u potpunosti sve uvjete, doslovno samo u jednom članku su se ogradili od svega. No jedno je ograditi se od svega, a drugo je onda ponuditi na licu mjesta nešto sasvim drugo. Svi mi u principu dolazimo u situaciju u kojoj ne čitamo te ugovore najbolje ili možda bolje rečeno, ne shvaćamo te ugovore", smatra Davor Sajko. "Ja sam u stanju svaki puta kad će oni doći u školu doći na taj roditeljski i minirati njihovo izlaganje i reći roditeljima što ih može očekivati i stojim iza toga", dodaje.

Profesorica Monika Škalec loše uvjete doživjela je iz prve ruke, a njena kolegica Vesna Marić od agencije je doživjela neugodnost i prije putovanja.

"Ono što je zapravo najgore, meni osobno, su prijetnje koje su stizale meni osobno mailom prije samog putovanja tako da sam ja pod popriličnim psihološkim pritiskom krenula na taj put. Te prijetnje su još uvijek otvorene, prijetnje u kojima se navodi da ja osobno želim nauditi agenciji, da imam skrivene motive, da surađujem sa zločinačkim mailovima", priča profesorica fizike i kemije Vesna Marić.



I zato pomišlja o podizanju tužbe. Iz agencije sve negiraju. "S moje strane sigurno nije dobila prijetnju", tvrdi Andreja Narandža, sales manager u Alga Travel. "Ne, ja prijetnju nikakvu nisam slala na mail", dodaje.

U svakom poslu može se dogoditi greška i profesionalna agencija će to priznati, ističe predsjednik Udruge hrvatskih putničkih agencija Tomislav Fain. Od obiju strana zatražena su očitovanja. Iako je svjestan teške situacije, smatra da pri odabiru agencije za maturalac ne treba gledati samo cijenu. 

"Baš ove godine izašao je novi Zakon o pružanju usluga u turizmu koji je usklađen s EU direktivom koja poprilično štiti potrošača - u ovom slučaju putnika. Po samom zakonu, u slučaju da se ne relizira dio programa potrošač, putnik ima pravo na naknadu štete", priča Tomislav Fain.

Da treba biti oprezan pri planiranju putovanja potvrdila je i britanska udruga za zaštitu potrošača. Njihovo istraživanje pokazalo je da kupovina aviokarata preko interneta često zna započeti s nižom, a završiti s daleko višom cijenom. Zato treba pripaziti, kaže iskusna putoholičarka Iva Mihalic Krčmar.

"Bitno je samo da se koncentrirate kod kupovine i čitate sve po redu i pratite što vam je uključeno, što nije, dodatna prtljaga, možda rent-a-car, osiguranje neko, jednostavno biti koncentriran kod kupovine i pratiti kako se mijenja do zadnjeg koraka kupovione", objašnjava. "Još jedna stvar koju morate pripaziti pri kupovini online karata je koju kreditnu karticu koristite. Mnoge stranice daju popuste na određene kartice dok na druge stave neki dodatak koji morate platiti", dodaje.

Manje brige, više novca, ali i manje slobode tijekom putovanja, tako opisuju putovanje s agencijom. Nakon nekoliko godina, Iva i muž Branko shvatili su da mogu sami sve organizirati.

Treba paziti kako se i s kim putuje tim više što su danas korisničke recenzije udaljene tek nekoliko klikova mišem.

Vijesti HRT-a pratite na svojim pametnim telefonima i tabletima putem aplikacija za iOS i Android. Pratite nas i na društvenim mrežama Facebook, Twitter, Instagram i YouTube!