Građevinski propisi ne uvjetuju ograničavanje reklamnih panoa na 12 četvornih metara, koliko se traži u Odluci o komunalnom redu o kojem bi zagrebačka Gradska skupština trebala raspravljati u ožujku, poručili su iz Glasa poduzetnika dodavši da Ured gradonačelnika obmanjuje građane.
Prema tom dokumentu, svi poduzetnici na tržištu vanjskog oglašavanja moraju ukloniti sve reklamne panoe veće od 12 četvornih metara, a Ured gradonačelnika tu odluku obrazlaže usklađivanjem s građevinskim propisima, navodi se u petak u priopćenju Udruge Glas poduzetnika.
Nakon detaljne revizije građevinskih propisa, možemo zaključiti da se radi o obmani građana, jer navedeni građevinski propisi ne uvjetuju takvo ograničavanje u svim uvjetima, već isključivo u iznimnim slučajevima, i to samo na javnim površinama, ističu u Udruzi.
Napominju da Grad Zagreb ne djeluje u skladu s odlukom Visokog upravnog suda jer je oglašavanje na javnim površinama kategorizirao kao komunalnu djelatnost, iako se zapravo bave tržišnom djelatnošću zbog čega su doveli svoju gradsku tvrtku u monopolistički položaj.
Udruga Glas poduzetnika smatra da Odluka o komunalnom redu nije u skladu sa Zakonom o zaštiti od svjetlosnog onečišćenja koji je viši akt te obvezuje Grad na njegovu primjenu.
Nadamo se da ovakva loša odluka doista neće proći na skupštini u ožujku, da će Nacrt prijedloga odluke biti pravilno revidiran te da neće biti u suprotnosti s državnim interesima i njezinom ekonomijom, rekao je predsjednik Udruge Hrvoje Bujas pozivajući se na Ustav koji govori o slobodi poduzetništva i jednakom položaju poslovnih subjekata na tržištu.
Tržište vanjskog oglašavanja dio je tržišne ekonomije, a ne mjesto na kojem će se jednu gradsku tvrtku stavljati u monopolistički položaj, poručuju u priopćenju.
Nacrt prijedloga odluke o komunalnom redu trebao je biti jedna od tema na jučerašnjoj sjednici Gradske skupštine, no o njoj će zastupnici ipak raspravljati na idućoj.