Glavni projektant Pelješkog mosta Marjan Pipenbaher
Foto: Studio 4 / HRT
Pelješki most najveći je infrastrukturni projekt u Dubrovačko-neretvanskoj županiji. Trenutno je jedan od pet najvećih mostova izgrađenih početkom ovog stoljeća. Jedan je od mostova čija je izgradnja jedna od najzahtjevnijih. Glavni projektant Pelješkog mosta Marjan Pipenbaher kazao je za HRT-ovu emisiju "Studio 4" kako je za njega otvaranje Pelješkog mosta jedno veliko veselje.
"Deset godina brige pretvara se u veselje"
Dodao je kako se deset godina brige polako pretvara u veselje. Gradnja Pelješkog mosta je veliki uspjeh za Hrvatsku, jer je napokon povezana i postat će dio Schengenskog prostora.
- Znači, povezana će biti Hrvatska i Slovenija, poručio je.
“Dok se most gradio nitko nije stradao”
Projektant Pipenbaher
Most može podnijeti jačinu potresa 7,5 po Richteru
Most nosi simboličnu strukturu krajolika preko Pelješkog zaljeva. Djeluje smireno, simetričan je, nije prepotentan u prostoru, ne strši.
Građenje Mosta imalo je velike izazove, posebice zbog seizmičke aktivnosti toga područja, te vjetra. Stabilnost mosta je osigurana.
Postoje i zanimljivosti, koje se odnose na samu gradnju mosta. Jedna od njih je da su se u fazi gradnje, radijusa sto kilometara, dogodili potresi i to njih čak četrdesetak.
- Posljednji od njih je bio u Stocu, on je bio magnitude 6,1 po Richteru, naglasio je glavni projektant Pelješkog mosta. Pelješki most može podnijeti jačinu potresa magnitude 7,5 po Richteru. Siguran je i što se tiče vjetra.
"Most ima posebnu karmu"
Pipenbaher je rekao kao je Pelješki most jedan od najzahtjevnijih mostova na svijetu što se tiče gradnje.
Glavni projektant Pelješkog mosta Marjan Pipenbaher dugo se bavio projektom ovog mosta. Sada, kada je Pelješki most gotov, kaže, da most ima posebnu karmu, dok se most gradio nitko nije stradao.
Vijesti HRT-a pratite na svojim pametnim telefonima i tabletima putem aplikacija za iOS i Android. Pratite nas i na društvenim mrežama Facebook, Twitter, Instagram i YouTube!