Sve više građana služi se uslugama javne uprave putem interneta. Kada je sustav e-Građani pokrenut 2014., na raspolaganju je bilo samo 11 usluga, a njima se koristilo malo manje od sto tisuća građana. 2020. tijekom pandemije, broj korisnika premašio je milijun, a broj usluga narastao na 69.
Danas usluzi e-Građani pristupa više od 2 milijuna i 160 tisuća ljudi, kojima je dostupno čak 117 različitih usluga, a zahvaljujući novoj aplikaciji nekim se javnim uslugama građani mogu koristiti i putem mobitela...
Habijan: Platformom mGrađani omogućujemo jednostavniji pristup javnim uslugama
Ministar pravosuđa, uprave i digitalne transformacije
Damir Habijan predstavio je platformu mGrađani te potportal Životne situacije kojima će se omogućiti jednostavniji pristup javnim uslugama, a građanima i gospodarstvenicima ubrzati komunikacija s javnom upravom.
Habijan je istaknuo da će platforma i aplikacija mGrađani omogućiti građanima i gospodarstvenicima bržu komunikaciju s javnom upravom i pojednostaviti pristup javnim uslugama, a financirana je u okviru Nacionalnog plana oporavka i otpornosti.
Na mGrađani informacije o upravnim postupcima, poreznoj kartici, mirovinskom sustavu...
Platforma mGrađani trenutno sadrži 20 mobilnih usluga, a vremenom će se integrirati i druge javne usluge.
Habijan je istaknuo da će građani i gospodarstvenici putem te usluge, među inim, imati uvid u sudske predmete, provjeravati statuse i predmete u upravnim postupcima, imati će uvid u poreznu karticu te će moći provjeriti informacije o statusu u mirovinskom sustavu kao i uvid u obvezne naknade za poslovne subjekte.
Mobilna aplikacija će se moći preuzeti sa App Store-a (iOS) ili Google Play trgovine (Android).
Aktivacija aplikacije može se izvršiti na dva načina - isključivo putem mobilne aplikacije (NIAS prijava) te putem mobilne aplikacije i računala (QR kod).
Ministar pravosuđa iznio je i podatak da je do sada 22.883 korisnika aktiviralo aplikaciju mGrađani.
Potportal Životne situacije dostupan na portalu gov.hr
Vezano uz potportal Životne situacije rekao je da je dostupan na portalu gov.hr te realiziran u okviru projekta Uspostave jedinstvenog kontakt centra.
Naglasio je kako je riječ o novoj funkcionalnosti portala e-Građani kojima se građanima omogućuje jednostavniji i brži pristup svim relevantnim informacijama i uslugama na jednom mjestu.
Tako će sada građani imati pregled koraka koje trebaju poduzeti za rješavanje konkretne životne situacije poput kupnje nekretnina, upis u vrtić ili smrt u obitelji.
- Kada govorimo o životnim situacijama, riječ je o jednoj novoj funkcionalnosti portala e-Građanin, gdje se građanima omogućuje jednostavniji i brži prikaz svim relevantnim informacijama i uslugama na jednom mjestu. Usluge koje će biti na m-Građaninu je uvid u sudske predmete, provjera statusa i predmeta kada govorimo o upravnim postupcima, omogućava uvid u poreznu karticu, informacije o statusu u mirovinskom sustavu, kao i obvezne naknade za poslovne subjekte, rekao je
Damir Habijan, ministar pravosuđa, uprave i digitalne transformacije.
Do sada je objavljeno 20 najučestalijih životnih situacija raspoređenih u šest tematskih područja: zdravlje, državljanstvo i isprave, stanovanje i okoliš, obitelji i život, obrazovanje te promet i vozila.
Sustav e-građanin ima oko 2,16 milijuna korisnika
Posebna novost je Chatbot/AI program koji je integriran u potportal i koji korisnike vodi korak po korak kroz svaku životnu situaciju.
Ministar Habijan je podsjetio da su krajem lipnja ove godine pustili novi nadograđeni korisnički pretinac kojim se omogućava da svi građani i poslovni subjekti mogu zaprimati e-poruke s pravnim učinkom što uključuje i pošiljke za koje je potrebna i potvrda o primitku koje su se do sada dostavljale poštom.
- U ovom trenutku imamo 56 institucija koje šalju e-poruke. Osam institucija je u ovom trenutku koje šalju takve poruke sa pravnim učinkom, istaknuo je.
Dodao je i kako je do sada preko tog sustava poslano više od 29.000 poruka sa pravnim učinkom.
Ministar pravosuđa, uprave i digitalne transformacije Habijan podsjetio je kako je sustav e-građanin dostupan od 2014. te sada ima oko 2,16 milijuna korisnika.
Vijesti HRT-a pratite na svojim pametnim telefonima i tabletima putem aplikacija za iOS i Android. Pratite nas i na društvenim mrežama Facebook, Twitter, Instagram, TikTok i YouTube!