10:28 / 04.06.2019.

Autor: HRT

"Hrvatska kakvu trebamo"

Foto: Igor Kralj/PIXSELL

Foto: Igor Kralj/PIXSELL

Foto: - / PIXSELL

Imidž države danas je sve važnije sredstvo u konkurentskoj borbi na međunarodnom tržištu, istaknula je predsjednica Kolinda Grabar Kitarović
Na konferenciji "Hrvatska kakvu trebamo - novi imidž" - glavna je tema bila brendiranje Hrvatske. Sudjelovala je i predsjednica Republike Kolinda Grabar-Kitarović te članovi Radne skupine za razvoj identiteta i brenda Hrvatske, koja je upravo završila svoj rad.

- Potaknuta pozitivnim trendovima koji su otvorili prozor mogućnosti, nakon onog Svjetskog prvenstva u Rusiji, sredinom listopada pokrenula sam inicijativu o rebrendiranju Hrvatske te smo započeli 17. listopada okruglim stolom na temu identiteta i marke, odnosno brenda RH, na kojem sam najavila osnivanje radne skupine za razvoj identiteta i brenda Hrvatske.

Skupina je nakon šest mjeseci rada, ističe, nadmašila njezina očekivanja.

- Važno je, kaže, kako nas doživljavaju drugi, ali je još važnije kako doživljavamo sami sebe. 

- U radnu skupinu imenovala sam ljude različitih profila, odnosno sve za koje sam mislila da mogu doprinjeti ostvarenju cilja, a to je nacionalni konsenzus o ovoj temi.

U radnoj skupini sudjelovalo je 45 osoba i dva poduzeća. Cilj je bio doći do smjernica za predstavljanje Hrvatske, obavili su više od 100 intervjua. Uvjerena je kako smjernice neće završiti u ladici.

U globaliziranom svijetu imidž države ima iznimno važnu ulogu zato što određuje niz čimbenika koji definiraju njezin položaj, kompetitivnost i utjecaj u međunarodnim odnosima, ali i gospodarske, demografske i druge trendove važne za stabilnost i prosperitet, rekla je predsjednica Republike.

Model nacionalnog brenda treba biti u nadležnosti Vlade kako bi bio operativan i djelotvoran, rekla je Grabar Kitarović i istaknula kako je ovo tek početak sustavnog bavljenja tom temom.

Mislim da je najbolje rješenje krovna organizacija koja bi se trebala baviti rebrendigom, koji bi naše institucije i agencije pronosile dalje. Treba iskoristiti svaki pozitivan trenutak za pozitivnu priču o Hrvatskoj, pri čemu je uloga medija izuzetno bitna, kazala je.

Provedena istraživanja i zaključci stručnjaka pokazala su da imamo potencijal postati zemljom po mjeri čovjeka, zato držim da je potreban optimizam i vjera u sebe, naglasila je predsjednica.

Na novinarski upit žrtvuju li političke elite u Hrvatskoj hrvatske institucije na račun kratkoročnih političkih probitaka, odgovorila je kako ni jednu instituciju niti imidž Hrvatske ne bi trebalo koristiti u dnevno-političke svrhe.

Moramo biti brži ako želimo uhvatiti korak sa svijetom i zemljama sličnima Hrvatskoj, u koje se ulaže i koje imaju pozitivne migracijske i demografske trendove, a svakako trebamo poraditi i na dugoročnoj strategiji, dodala je.
Hrvatsko društvo i vrijednosti su i dalje pozicionirani na Balkanu

- Ne možete prodati brend, morate ga živjeti i biti uvjerljivi. Cilj ove inicijative je dvostruki, na unutranjoj sceni živjeti taj brend, unaprijediti institucije i kvalitetu života i životni optimizam, a u vanjskoj politici mijenjati imidž Hrvatske, jer kad čitate The Economist i druge novine Hrvatska se još uvijek spominje kao balkanska država. Dakle, ne samo da nas se geografski pozicionira tamo, nego i kad je riječ o modernizaciji, inovacijama, društvu i vrijednostima koje živimo, kaže Grabar-Kitarović.

Vijesti HRT-a pratite na svojim pametnim telefonima i tabletima putem aplikacija za iOS i Android. Pratite nas i na društvenim mrežama Facebook, Twitter, Instagram i YouTube!