Ilustracija
Foto: Borna Filic / PIXSELL
Hrvatska će u ponoć potpuno završiti proces ulaska u Schengen. Naše zračne luke spremne su za šengenski režim i od ponoći više neće biti kontrola. To znači da će sve biti brže i protočnije jer će se svi letovi u šengenskom prostoru tretirati kao domaći i iz zrakoplova ćemo po prtljagu ići bez ikakvih kontrola.
Velika je to i važna promjena za turizam naše zemlje jer se sada očekuje porast prometa i još više gostiju.
- Već sad, a to će ljudi prije ili kasnije već shvatiti, gospodarstvenici već vide što znači ulazak u Schengen za hrvatsko gospodarstvo, ne samo za turizam u kojem će ove godine biti ljudi više nego ikad, poručio je Davor Božinović, ministar unutarnjih poslova.
Osim porasta prometa, zajedničko svim zračnim lukama u odgovorima za Hinu jest da ne očekuju probleme u primjeni schengenskih pravila u zračnom prometu, te da zbog ulaska u Schengen ne planiraju dodatno zapošljavanje jer ono ovisi o planiranom prometu i broju operacija zrakoplova.
- Time smo u situaciji da su praktički svi letovi u Hrvatsku iz zemalja šengenskog prostora, odnosno iz Hrvatske u zemlje šengenskog prostora - tretirani kao domaći letovi, bez ikakvih kontrola. Kada je riječ o dokumentima, očekujemo da će i Schengen i europodručje u kontekstu priprema za novu turističku sezonu biti dodana vrijednost, izjavio je premijer Andrej Plenković.
Zagrebačka zračna luka dr. Franjo Tuđman, kao najveća u Hrvatskoj, za ulazak u Schengen povećala je čekaonice putnika u domaćem odlasku, što su budući schengenski odlasci. Šaltere za kontrolu putovnica u odlasku s trećeg kata terminala premjestit će na drugi kat. U međunarodnom dolasku postavit će više kioska za predregistraciju putnika iz zemalja izvan Schengena, a zbog preraspodjele izlaza za zrakoplove prilagodit će i sustav za upućivanje putnika i oznaka unutar terminala.
Zračna luka Split - S obzirom na to da je projekt rekonstrukcije i dogradnje putničkog terminala, dovršen 2019., sadržavao i sve kriterije i uvjete potrebne za ulazak u schengenski prostor, iz te zračne luke kažu da nisu potrebne nikakve bitne izmjene u prostoru, a jedina aktivnost je premještanje pultova/kućica za graničnu kontrolu na drugu lokaciju u prostoru odlazaka u putničkom terminalu.
Zračna luka Dubrovnik provodi infrastrukturne radove u zoni dolazaka putničkog terminala za putnike iz destinacija izvan Schengena i trećih zemalja, te pripreme za uvođenje tzv. EES (entry/exit system) sustava, koji bi se trebao primjenjivati od ove godine.
Zračna luka Rijeka za nužna infrastrukturna ulaganja uložila je 15 do 20 tisuća eura, napominjući da punktovi graničnih kontrola za putnike u dolasku ostaju na svojim pozicijama, a koristit će se samo za putnike koji dolaze iz zemalja izvan schengenskog prostora. Tokovi putnika iz Europske unije i onih izvan nje koji su odlasku razdvojit će se ugradnjom pregrada.
Zračna luka Osijek sa Schengenom ne očekuje bitne proceduralne i operativne izmjene jer su svi njezini redoviti letovi unutar Schengena, a naglašavaju i da su započetom rekonstrukcijom putničke zgrade obuhvaćena i pravila Schengena te sada, kao i ostale zračne luke, prilagođavaju uvjete s već napravljenim određenim predradnjama.
Vijesti HRT-a pratite na svojim pametnim telefonima i tabletima putem aplikacija za iOS i Android. Pratite nas i na društvenim mrežama Facebook, Twitter, Instagram i YouTube!