Ilustracija
Foto: Robert Anic / PIXSELL
Centralni zdravstveni informatički sustav (CEZIH) od jučer je u prekidu pa se u ljekarnama ne mogu podići lijekovi putem e-Recepta, stoga je Hrvatski zavod za zdravstveno osiguranje (HZZO) pozvao liječnike da nakratko prijeđu na papirnati oblik rada.
Sustav nije radio jučer od 10 do 17 sati, a i danas je skoro 50% prometa putem CEZIH-a ponovno u prekidu, što znači probleme u funkcioniraju e-Recepata, e-Uputnica, e-Nalaza, e-Naručivanja, dok ne radi niti portal CEZIH-a.
"Kao i jučer, tijekom jutra je došlo do otežanog rada CEZIH sustava. Veći dio prometa se obrađivao, ali je dio korisnika imao problema pri radu. Analizom uočenog problema odrađena je korektivna aktivnost koja je samo djelomično poboljšala rad korisnicima", kažu u HZZO-u.
Poručuju da rade na otklanjanju problema i nadaju se skoroj normalizaciji rada svih korisnika CEZIH-ova sustava. Čim se problemi otklone obavijestit će o tome javnost.
Napominju da su korisnici sustava CEZIH odmah nakon detektiranja zastoja obavješteni i zamoljeni da prijeđu na način rada u izvanrednim okolnostima (rad u papirnatom obliku) kako pružanje zdravstvene zaštite osiguranicima ni u jednom trenutku ne bi bilo upitno.
Ban Toskić (KoHOM): Nemamo dovoljno tiskanica za papirnate recepte
Predsjednica Koordinacije obiteljske medicine (KoHOM) Nataša Ban Toskić u srijedu je upozorila da ordinacije nemaju dovoljno tiskanica za papirnate uputnice i recepte, u situaciji pada Centralnog zdravstvenog informacijskog sustava (CEZIH), što se događa već drugi dan zaredom.
- Od jučer ujutro CEZIH je pao, ne prolaze nikakvi elektronički recepti niti uputnice, a u sustav ne stižu ni bolnički nalazi u kartone pacijenata, izjavila je Hini predsjednica KoHOM-a. Svi oni kojima recepti i uputnice ne prolaze elektroničkim putem, mogu ih dobiti isprintane. To je izvanredni način rada koji je i predviđen propisima kada nestane struje.
No, Ban Toskić upozorava da ordinacije imaju samo mali broj tiskanica za kratkotrajne probleme, a sada to traje već drugi dan pa su u problemu i liječnici i pacijenti.
- Mi nemamo dovoljno tiskanica za ovako dugo razdoblje da tiskamo uputnice i recepte. Ne znamo zašto je do ovoga došlo ni kada će se riješiti", ističe Ban Toskić.
Upozorava da u situaciji porasta broja novooboljelih od covida-19, ne prolaze ni uputnice za testiranje na covid.
- Pacijenti ne razumiju što se događa, obično negoduju prvo nama i njihova ljutnja ide prvo na nas. Kada im ne stigne naručeni recept, zovu nas nekoliko puta, pitaju što se događa i ljute se, objašnjava Ban Toskić.
Obiteljski liječnici, kaže, nemaju nikakvu infrmaciju što se događa i kada se očekuje rješenje, niti zašto je do ovoga došlo tako da svojim pacijentima niti ne mogu reći u kojem periodu mogu očekivati svoju kroničnu terapiju.
- Vrlo nam je težak rad i neugodno smo iznenađeni da ne postoje kapaciteti da se ovaj problem brzo riješi, ističe predsjednica KoHOM-a.
Vijesti HRT-a pratite na svojim pametnim telefonima i tabletima putem aplikacija za iOS i Android. Pratite nas i na društvenim mrežama Facebook, Twitter, Instagram i YouTube!