Bolja zaštita u razredu, izmjene pravilnika o pedagoškim mjerama, status službenih osoba, adekvatan tretman fizičkog napada na nastavnike, neki su od zahtjeva učitelja i nastavnika s prosvjednog skupa "Za sigurnu školu".
Bolja zaštita u razredu, izmjene pravilnika o pedagoškim mjerama, status službenih osoba, adekvatan tretman fizičkog napada na nastavnike, neki su od zahtjeva učitelja i nastavnika s prosvjednog skupa "Za sigurnu školu". Resorno ministarstvo poručuje: Podupiremo važnost rješavanja nasilja u školama i društvu, nasilje nikad nije iskorijenilo nasilje, ključna je edukacija.
Gošće u Temi dana bile su učiteljica Ivana Valjak Ilić iz mreže "Nastavnici organizirano" i Dubravka Miljković s Učiteljskog fakulteta u Zagrebu.
Prosvjed "Za sigurnu školu" okupio tisuće nezadovoljnih nastavnika i učiteljaUčiteljica Ilić rekla je da je vrlo izazovno raditi u razredu. "U školi radim već 10 godina i mogu posvjedočiti da se u 10 godina stvari mogu vrlo drastično promijeniti. Izazovi pred učiteljima su sve veći, djeca su sve više izložena različitim podražajima, različitim digitalnim medijima, društvena slika sve je složenija i raditi u školi je veliki izazov", izjavila je.
Istaknula je da su prije šest godina upozorili na neadekvatan sustav pedagoških mjera u Hrvatskoj. "Proveli smo peticiju i skupili 8600 potpisa, gdje smo zahtijevali promjenu pedagoških mjera. Ono što bi bila novina u hrvatskom školskom sustavu je da bi se uvela mjera suspenzije koja postoji u zapadnim civiliziranim zemljama koje drže do odgoja i obrazovanja. Isto tako tražili smo da pedagoške mjere ne budu mrtvo slovo na papiru, već da služe tome da učenici nauče preuzeti odgovornost za vlastite postupke i ponašanje", rekla je Ilić.
Miljković je istaknula da učenici preslikavaju svoja stajališta gledajući odrasle, svoje roditelje i društvo u cjelini. "Učitelj danas nema društvenu ulogu niti ugled kakav bi trebao imati. Poznato je da je učitelj najvažniji pojedinačni faktor koji utječe na uspjeh učenika u školi. Mi bismo htjeli vatrogasnim mjerama to riješiti, ali to, nažalost, ne ide tako. Dobra selekcija, dobra edukacija i popravljanje socijalnog položaja učitelja - to su tri stvari koje bi se trebale riješiti", naglasila je.
Složila se s konstatacijom da učenici imaju veća prava nego nastavnici te dodala da to nije samo ovaj trenutak. "Problem nije nastao jučer, to traje godinama. Svakih nekoliko godina nekome pukne film, s pravom, jer učitelji nisu zaštićeni. Nemaju mehanizam kako se zaštititi i od učenika i od roditelja", rekla je Miljković.
Ilić se osvrnula na najavu ministrice
Blaženke Divjak o izradi novog akcijskog plana za suzbijanje nasilja u školama. "Akcijski plan je sintagma koja krasno zvuči, ali ne znači baš ništa. Ministrica je nedavno istaknula da je nasilje u hrvatskim školama u padu pa što će nam onda akcijski plan", upitala je. Dodala je da pozdravljaju svaki korak u dobrom smjeru i rješavanju problema, ali da ih zanima na koji način i koje su konkretne točke tog akcijskog plana te kako će im to pomoći u rješavanju gorućih problema u hrvatskim školama.
Miljković se osvrnula na odnos s roditeljima. "Učitelji stalno naglašavaju da su djeca još dobra kakvi su roditelji. Nekad je bilo - ako se učitelj naljuti na učenika i on dođe kući i to ispriča roditeljima, oni se naljute na njega, a danas roditelj s učenikom dođe u školu pa maltretiraju zajedno učitelja, profesora. Umjesto da budemo partneri u odgoju i obrazovanju, izgleda da smo nekada na suprotnim stranama rijeke", zaključila je.