20:04 / 02.11.2018.

Autor: HRT

Imamo potencijal postati mjesto iz kojeg će azijske tvrtke ulaziti u Europu

-

-

Foto: - / -

Puno je potencijala kinesko-hrvatske suradnje. O tome smo u Temi dana razgovarali s Robertom Pendom, pomoćnikom ministra turizma te Markom Jurčićem, savjetnikom predsjednika HGK za gospodarstvo.
Premijer Andrej Plenković u petodnevnom je radnom posjetu Narodnoj Republici Kini. Razgovarao je s kineskim premijerom te čelnicima velikih državnih kompanija koje su pokazale zanimanje za ulaganja u željeznice i brodograđevnu industriju.

Kina - neiskorišteni potencijal

Boravak hrvatskog izaslanstva trebao bi dodatno ojačati naše političke, a posebno gospodarske veze s najmnogoljudnijom zemljom svijeta. Tomu su širom otvorena vrata nakon odluke da Pelješki most grade upravo Kinezi. Razgovori će se voditi i o suradnji u formatu Kina+16.

Prije dva mjeseca u Dubrovniku je održan veliki skup na kojemu su zemlje članice potpisale zajedničku izjavu o suradnji u turizmu. Koliko je kinesko tržište bitno za Hrvatsku pokazuje i podatak o 45 posto više kineskih turista ove godine i to što je Hrvatska dobila priznanje kao najbolje novo odredište za kineske turiste.

Puno je potencijala kinesko-hrvatske suradnje. O tome smo u Temi dana razgovarali s Robertom Pendom, pomoćnikom ministra turizma te Markom Jurčićem, savjetnikom predsjednika HGK za gospodarstvo.

Puno očekuju od posjeta premijera Kini

Jurčić puno očekuje od posjeta premijera Plenkovića i gospodarstvenika Kini. Odličan je to korak u nešto puno konkretnije u otvaranju kineskog tržišta za hrvatske proizvode, smatra on. 

Pomoćnik ministra turizma govorio je o sporazumu koji je s kineskim partnerima potpisan ljetos u Dubrovniku te rekao kako on predstavlja platformu za ostvarivanje zajedničkih ciljeva. Naglasio je kako je Hrvatskoj u interesu uvesti direktnu liniju iz jednog od gradova u Kini te kako je ta ideja naišla na pozitivan odjek kod kineskih partnera.

Uvjeren je da će do toga doći u dogledno vrijeme. Penda je iznio podatak da iz Kine u svijet godišnje izlazi 122 milijuna putnika. Hrvatska kao jedna mala turistička zemlja traži svoje mjesto, a nakon ovih susreta i onog u Dubrovniku vjeruje da će povećavati svoju poziciju u tom kolaču, rekao je Penda. 

Posebnost kineskog turista

Podsjetio je kako su u Dubrovniku kineskim turističkim agencijama predstavili  Hrvatsku u svim segmentima - od zdravstvenog do kontinentalnog i primorskog turizma. Dobro je što kineski turist nije onaj koji dolazi 15 dana ljeti kupati se i sunčati, već kad dođe u neku zemlju želi je što bolje upoznati i što više vidjeti, rekao je Penda.

Jurčić je rekao kako Kina po cijelom svijetu pokazuje interes za ulaganja u infrastrukturu te kako je to nešto što moramo iskoristiti. No, na te investicije gleda kao prvi korak do onoga što bi nam bio cilj - kvalitetna radna mjesta.

"Kinesko gospodarstvo i njihove tvrtke postaju lideri na svjetskom tržištu informatike, hardvera, mobilne telefonije i konačno će postati emitivno tržište direktnih stranih ulaganja, pogotovo u vidu izvozno-proizvodnih radnih mjesta. A tu smo u odličnoj poziciji  da se učvrstimo u vidu infrastrukture, ali i da konačno iskoristimo taj naš fantastični geostrateški položaj u dubokoj Europi te postanemo mjesto s kojeg će azijske tvrtke ulaziti u Europu", rekao je Jurčić.  

Vijesti HRT-a pratite na svojim pametnim telefonima i tabletima putem aplikacija za iOS i Android. Pratite nas i na društvenim mrežama Facebook, Twitter, Instagram i YouTube!