12:50 / 01.04.2019.

Autor: V.K./Hina

Izbori za EP: DIP-u još nije stigla ni jedna kandidatura

-

-

Foto: - / -

Iako je dio stranaka javnosti već predstavio liste s imenima kandidata za Europski parlament, te već šesti dan teče rok za kandidature, Državno izborno povjerenstvo do ponedjeljka nije zaprimilo ni jednu.
Iako je dio stranaka javnosti već predstavio liste s imenima kandidata za Europski parlament, te već šesti dan teče rok za kandidature, Državno izborno povjerenstvo (DIP) do ponedjeljka nije zaprimilo ni jednu.

-
Nitko nam još nije predao kandidaturu, niti se najavio da će je donijeti, rekao je u ponedjeljak ujutro član DIP-a Slaven Hojski.

Političke stranke i birači svoje kandidacijske liste mogu predavati od prošle srijede, dakle već punih pet dana, do idućeg utorka, 9. travnja u ponoć. DIP će potom, u roku od 48 sati, najkasnije do 11. travnja u ponoć prihvatiti i objaviti zbirnu listu čime će početi službena izborna promidžba koja će trajati do ponoći, 24. svibnja.
Relković o izbornim strategijama i kalkulacijama
DIP će ovaj tjedan kandidature zaprimati u svom sjedištu u Visokoj 15, od ponedjeljka do petka od 9 do 15 sati, a u subotu od 10 do 18 sati. Potom se, uobičajeno, tri posljednja danas seli u zgradu Hrvatskog sabora gdje će u nedjelju, 7. i ponedjeljak, 8. travnja uredovati od 9 do 20 sati, a posljednjeg dana za predaju kandidatura. 9. travnja od 9 do 24 sata, dakle do ponoći.

Kako bi se izbjegle gužve, Povjerenstvo poziva predlagatelje lista da mu svoj dolazak i predaju prethodno najave.

Svoje kandidate javnosti su, među ostalima, predstavili SDP, Most, stranka Milana Bandića, Amsterdamska koalicija, Živi zid, koalicija političke platforme Možemo!, Nove ljevice i ORaH-a.

Gong traži da se uredi izborna promidžba na društvenim mrežama

Gong smatra neprihvatljivom šutnju ministra financija Zdravka Marića i nedorečenost Državnog izbornog povjerenstva (DIP) po pitanju transparentnog on-line političkog oglašavanja i komuniciranja sukladno zaključcima Vijeća EU koje je Hrvatska podržala. Dok hrvatske institucije šute, Facebook je već objavio aplikacijsko-programsko sučelje (API) za preuzimanje i pretraživanje plaćenih političkih oglasa, stoji u priopćenju Gonga.

Stoga ponovo pozivaju na omogućavanje izvještavanja troškova oglašavanja na društvenim mrežama - za svaki pojedini oglas ili plaćenu objavu na društvenim mrežama, uz API pristup koji bi omogućio pravovremenu objavu strojno čitljivih podataka iz informacijskog sustava DIP-a za nadzor financiranja izborne promidžbe.

Podsjećaju da je Kodeksom prakse za borbu protiv dezinformiranja predviđeno da Facebook, Google i Twitter javno objavljuju tko i s koliko novca plaća političke oglase, uključujući i njihovu namjenu te kako su odabrane ciljane skupine za njihovo plasiranje. Akcijski plan protiv dezinformiranja obvezuje ih da jednom mjesečno dostavljaju izvješća Europskoj komisiji o postignutom napretku.

- Istovremeno, hrvatske vlasti propustile su do sada svaku priliku da pokažu vjerodostojnost u svojoj podršci mjerama Europske komisije protiv širenja dezinformacija on-line, prikrivenog političkog oglašavanja na društvenim mrežama - poručuje Gong u priopćenju.

Vijesti HRT-a pratite na svojim pametnim telefonima i tabletima putem aplikacija za iOS i Android. Pratite nas i na društvenim mrežama Facebook, Twitter, Instagram i YouTube!