MUP poduzima sve što može, ali ključ svega je da vozači počnu razmišljati kada sjednu za upravljač, rekao je voditelj Službe za sigurnost cestovnog prometa MUP-a Josip Mataija večeras u HTV-ovom središnjem Dnevniku komentirajući i dalje veliki broj poginulih na hrvatskim cestama.
U prošloj godini u prometu je poginulo 292 ljudi, gotovo jednako kao pretpandemijske 2019.
Mataija je rekao da je 2020. bila COVID godina i nije reprezentativna da bi je uspoređivali s ostalim godinama, jer je bilo manje prometa. Između ostalog je rekao da je prošle godine zabilježen puno veći broj smrtno stradalih vozača bicikla, 19, te 16 više smrtno stradalih vozača mopeda i motocikla. Istaknuo je i prometnu nesreću na autocesti A3, kada je u jednoj nesreći poginulo deset ljudi.
- Što se tiče MUP-a, mi poduzimamo sve što možemo. Međutim, mislim da je ključ svega da vozači, bilo bicikla, bilo osobnih automobila, počnu razmišljati kada sjednu za taj upravljač. Jer bez obzira na naše mjere, sve kazne i preventivne aktivnosti, ako vozači sami za sebe neće učiniti ono potrebno i nužno za svoju sigurnost, onda nikada nećemo doći do onog željenog nivoa sigurnosti, rekao je Mataija.
Zakon o sigurnosti prometa ponovno se mijenja, izmjene su u prvom čitanju u Saboru. Mataija je rekao da je osnovni razlog za izmjene pojava novih prijevoznih sredstava, električnih romobila, segwaya, monocikala, ali da su i htjeli nešto unaprijediti. Upitan o nezadovoljstvu liječnika što moraju policiji prijavljivati kada je netko iz zdravstvenih razloga nesposoban za vožnju, Mataija je rekao da se ništa specijalno ne mijenja što se tiče liječnika.
- Oni i danas imaju obvezu, po važećem zakonu, da prijave ako je došlo do promjene zdravstvenog stanja kod vozača. Dakle, mi samo to nastojimo pojednostavniti, rekao je Mataija.
Dodao je kako liječnici, ako se radi o privremenoj zdravstvenoj nesposobnosti, nečemu što traje do šest mjeseci, trebaju obavijestiti vozača, upisati u zdravstveni karton i informirati policiju.
- Nas kao policiju ne zanima koja je to dijagnoza niti se, u krajnjoj liniji, razumijemo u te dijagnoze. Mi ćemo samo imati informaciju da vozač zbog određenog zdravstvenog stanja nije trenutno sposoban upravljati onoliko koliko to liječnik propiše, rekao je Mataija.
Vijesti HRT-a pratite na svojim pametnim telefonima i tabletima putem aplikacija za iOS i Android. Pratite nas i na društvenim mrežama Facebook, Twitter, Instagram i YouTube!