08:26 / 22.10.2018.

Autor: V.K./HRT

Kakva je budućnost hrvatske trgovine?

-

-

Foto: - / -

2008.godina pod utjecajem globalne europske krize, stanje u hrvatskoj trgovini postalo je teško, sa slabom uzlaznom putanjom koja traje do danas.
Kakva je budućnost suvremene trgovine u Hrvatskoj, očekuju li on line kupci besplatnu dostavu, je li premali broj prodajnog osoblja razlog smanjivanja profitabilnosti. To su bile teme o kojima se razgovaralo u emisiji „Studio 4“ s gostima Srećkom Sertićem, glavnim urednikom časopisa Suvremena trgovina i portala suvremena.hr, te Josipom Zaherom, potpredsjednikom HGK.

U zadnjih dvadesetak godina trgovina je imala nekoliko razdoblja. Devedesete su obilježile ulazak strane trgovine na područje Hrvatske. Tada se dio hrvatske trgovine nije baš najbolje snašao, ali je došlo do konsolidacije i domaći lanci su ipak preživjeli pred najezdom stranaca, naglasio je Zaher.
2000.godine došlo je do jakog pritiska strane trgovine, ali i do velikih investicija u trgovinu, da bi 2008.godina pod utjecajem globalne europske krize, stanje u hrvatskoj trgovini postalo teško, sa slabom uzlaznom putanjom koja traje do danas.

Ove se godine, 24.listopada, održava 30.MAGROS. To je najveća konferencija koja spaja trgovce i proizvođače. Ove će se godine govoriti o povezivanju hrvatske i europske trgovine, rekao je Sertić.

Gosti su zaključili, kako su ljudi koji rade u trgovini potplaćeni. Razlog je tome vrlo niska profitabilnost trgovina. Stope rasta u susjednim zemljama EU su 10 posto, a u Hrvatskoj su 3,6 posto.

Budućnost on line trgovine je velika. U Saudijskoj Arabiji planiraju dostavu hrane dronovima. U Hrvatskoj je uzlaznoj putanji. Gosti su zaključili kako trebamo ulagati u nove tehnologije, zato već sada, gotovinsko plaćanje, pa i kartice odlaze u prošlost.
Zbog niske profitabilnosti, prati nas niska investiranost u tehnologiju. Danas je već postalo normalno da u trgovini nema blagajne, već su to senzori kroz koje progurate kolica i oni očitaju sve što je u njima i suma vam se samo skine s računa, rekao je Zaher.

Istraživanja govore kako Hrvati u trgovinama najviše kupuju prehrambene proizvode, što je pokazatelj kupovne moći.

Vijesti HRT-a pratite na svojim pametnim telefonima i tabletima putem aplikacija za iOS i Android. Pratite nas i na društvenim mrežama Facebook, Twitter, Instagram i YouTube!