11:17 / 21.11.2018.

Autor: V.K./HRT

Kakva je tehnička ispravnost vozila na našim prometnicama?

-

-

Foto: - / -

Još jedan crni vikend na cestama iza nas. U tom vikendu je poginulo 7 osoba. Prema ukupnom broju do 19.11. je poginulo 289 osoba, što je za 5 manje u odnosu na 2017. godinu.
Nakon još jednog crnog vikenda na hrvatskim cestama, u emisiji "U mreži Prvog", analiziralo se pitanje sigurnosti u prometu i najavilo nove, rigoroznije kazne za vozače koje zakonskim izmjenama priprema MUP. Na pitanja: Treba li oduzimati vozilo vozačima koji počine najteže prometne prekršaje? Jesu li rizičniji stariji vozači ili mladi? Kakva je tehnička ispravnost vozila na našim prometnicama?, odgovarali su gosti, profesor Rajko Horvat s Fakulteta prometnih znanosti, profesor Zoran Lulić s Fakulteta strojarstva i brodogradnje, te pomoćnik glavnog tajnika Hrvatskog autokluba Sinan Alispahić.

"
Još jedan crni vikend na cestama iza nas. U tom vikendu je poginulo 7 osoba. Iako prema ukupnom broju do 19.11. je poginulo 289 osoba što je za 5 manje u odnosu na 2017. godinu. No, ne može se biti zadovoljan s tom brojkom jer već sada znamo da će sigurno na našim cestama poginuti 300 osoba do kraja godine“, naglasio je Horvat i rekao kako je puno veći problem broj teško ozlijeđenih u nesrećama.

"Teško ozlijeđene osobe su nešto što ne samo da stvara problem u obitelji odnosno široj društvenoj zajednici već i državi jer takve osobe zadobivaju ozlijede trajnog invaliditeta. A taj trajni invaliditet takvoj osobi je puno veći problem jer on mora nastaviti život, društvo mu treba osigurati sve elemente da ga socijalizira u uvjetima njegovog tjelesnog oštećenja“, ukazuje Horvat.

Horvat je naglasio kako je prema statističkim podacima oko 2800 zadobilo teške tjelesne ozljede u prometnim nesrećama.

"Hrvatski autoklub konstantno sudjeluje aktivno u doprinosu za poboljšanje sigurnosti cestovnog prometa i svojim mjerama i aktivnostima, prvenstveno preventivno-edukativnim aktivnostima, koje su kontinuirane“, naglašava Alispahić i dodaje kako je „1990. godine poginulo oko 1360 osoba na našim cestama i to promatramo u razdoblju do danas. Uočljiv je trend smanjenja i to kada uzmemo zadnje podatke to je negdje skoro 4 puta, no ne možemo biti zadovoljni sa tim stanjem.“

"Što se tiče starosne dobi sada su vozači 50, odnosno 60+ godina postali najrizičnija skupina prema statističkim pokazateljima i stradavanjima. Ono što je znakovito, najviše stradavaju kao pješaci, zatim kao vozači i biciklisti. Primjerice u zadnjih 10 godina u prosjeku godišnje ih je ginulo oko 88“, istaknuo je Alispahić.

"Hrvatski autoklub 50 godina kontinuirano provodi preventivne aktivnosti. Radimo od predškolske dobi, dakle sa vrtićima, sa djecom u prvim razredima, u osnovnim i u srednjim školama“, rekao je Alispahić.

Profesor Lulić predstavio je rezultate velikog istraživanja kada je u pitanju tehnička ispravnost autobusa, gospodarskih vozila, teretnih vozila i još jedan zaista problem na našim cestama.

"Obradili smo statističke pokazatelje ispravnosti vozila kada pristupaju redovitom tehničkom pregledu što je na razini od 22, 23, 24 posto, kako za koju kategoriju vozila, a s druge strane je postojao podatak o ciljanim pregledima na cesti gdje je ustanovljena neispravnost na razini 70%. To je zabrinjavajuće“, istaknuo je Lulić.

Vijesti HRT-a pratite na svojim pametnim telefonima i tabletima putem aplikacija za iOS i Android. Pratite nas i na društvenim mrežama Facebook, Twitter, Instagram i YouTube!