Kampanja "Što nosim u torbi?"
Foto: HTV / HRT
Žene se osjećaju nesigurno u javnom prostoru u Zagrebu, često su meta verbalnih ili fizičkih napada i zbog toga u torbama nose suzavce i neke oštrije predmete kako bi se obranile ili osjećale sigurno, istaknuto je u ponedjeljak na predstavljanju kampanje "Što nosim u torbi?". Kampanja je predstavljena u Zagrebu na početku Međunarodnog tjedna borbe protiv uličnog uznemiravanja.
Tijekom kampanje pozivaju se žene, od 18 godina da anonimno do kraja ovog mjeseca podijele svoje fotografije onoga što nose u torbi te svoje priče na internetskoj stranici www.sigurnamjesta.eu. Potom će se napraviti izložba onih najzanimljivijih.
Kampanju "Što nosim u torbi?" potaknule su objave žena na društvenim mrežama o neugodnostima koje su doživjele u javnom prostoru, koji uključuje javni gradski prijevoz, taksi, ulice, trgove i parkove.
Cilj je kampanje prikupiti anonimne priče žena o tome što nose u torbi, ali i prijave o uznemiravanju na aplikaciji safecity kako bi se upozorile druge žene.
- Mi smo prikupile oko 70 prijava, odnosno priča koje su sve na aplikaciji dostupne i mogu se vidjeti. Većinom nam se javljaju mlade žene od 18 do 25 godina. Zanimljivo je, kad smo gledali podatke malo dublje, da je i dalje dobacivanje najčešće, nekakvo dovikivanje na ulici, ali ima i drugih oblika uznemiravanja, rekla je psihologinja Dunja Bonacci Skenderović, konzultantica za suzbijanje nasilja nad ženama.
Na aplikaciji se mogu vidjeti mjesta u Zagrebu gdje se ono događa, a prikupljaju se i podaci o vremenu te vrstama uličnog uznemiravanja kako bi se kvalitetno reagiralo. Bonacci Skenderović kaže da je ideja za kampanju počela prije šest mjeseci kada je njena prijateljica na Instagramu objavila da u prsluku za trčanje nosi šilo, kako bi se osjećala sigurno.
Zastupnica u zagrebačkoj Gradskoj skupštini i predsjednica Povjerenstva za ravnopravnost spolova Grada Zagreba Rada Borić rekla je da žene i svjesno i podsvjesno u svojim torbama nose ponešto što bi im moglo poslužiti u slučaju da ih netko uznemirava.
- Treba govoriti i o nasilju jer i uznemiravanje je nasilje u javnom prostoru, istaknula je Borić.
Kaže kako im je jako važno da Zagreb bude sigurno mjesto za sve a posebice i za žene jer najčešće se uznemiravanje i nasilje prema ženama događa upravo zato što one jesu žene. Najčešće su pritužbe da im se neprimjereno obraća, a gotovo da nema žene koja nije osjetila u javnom prijevozu "da se netko voli malo nasloniti ili prisloniti" i da je na kraju ženi neugodno vikati u tome tramvaju ili opaliti šamar dotičnome.
Strategija urbane sigurnosti
Borić je rekla kako je važno da se tijekom kampanje prepoznaju nesigurna mjesta u Zagrebu kako bi institucije zadužene za sigurnost ta mjesta učinili sigurnijima. Nedavno su, kaže, dobili prijave da se u jednom dijelu Maksimira "jedan gospodin voli izlagati ženama" pa bi na tom mjestu ne samo trebalo pojačati rasvjetu nego i pojačati policijsku ophodnju.
Napomenula je i da se u Gradu Zagrebu radi Strategija urbane sigurnosti, a na stanicama Grada objavljen je upitnik o sigurnosti u gradskim četvrtima.
Kampanja "Što nosim u torbi?" je dio globalnog projekta koji se provodi u više od deset zemalja u svijetu.
Vijesti HRT-a pratite na svojim pametnim telefonima i tabletima putem aplikacija za iOS i Android. Pratite nas i na društvenim mrežama Facebook, Twitter, Instagram i YouTube!