09:55 / 16.04.2019.

Autor: I.H./HRT

Koketiranje političara u kampanjama

-

-

Foto: - / -

Ocjenjujući ponašanje političara prije europskih izbora, Manojlović kaže da je kampanja prilično izbalansirana - s jedne je strane europski nastrojena, a s druge strane stavlja fokus na vrijednosti, identitete, vjeru, mladost.
Kampanja za europske izbore je počela, ali čini se da je mnogo zanimljiviji nastavak afere "SMS". Naime, USKOK je podignuo kaznenu prijavu protiv potpredsjednika HDZ-a Milijana Brkića zbog presretanja elektroničke pošte svoje bivše supruge.

O toj temi, ali i ponašanju političara u predizbornoj kampanji govorili su u Studiju 4 Ivan Rimac s Pravnog Fakulteta u Zagrebu i NLP trenericom Melita Manojlović.

Komentirajući nastavak afere "SMS" Rimac kaže kako je vidljivo da je jedan krug ljudi baratao s cijelim nizom informacija i plasirao cijeli niz lažnih informacija.

- Bilo je pitanje vremena kada će pretraga tih računala dati možda neke naznake i drugih oblika zloupotrebe takvih podataka. Još ne znamo o čemu se točno radi - bez obzira na izjavu pravosudnih organa, mi imamo više nagađanja koja su proizašla iz curenja informacija iz istražnog postupka nego stvarnu definiciju onoga o čemu se radi, dodao je.

Rekao je kako je sada teško nagađati kakva je politička sudbina Milijana Brkića. Vezano za izbore za EP, Rimac kaže da im neki oblici spominjanja političara zapravo dižu rejting jer su češće u medijima.

- Ovo nije lijepi primjer, ali sigurno još uvijek ne znamo kojim putem će sve krenuti. To ovisi i o unutarstranačkim odnosima u HDZ-u bude li nekome odgovaralo da on bude na neki način uklonjen sa stranačkih i javnih funkcija, dodao je.

Ocjenjujući ponašanje političara uoči europskih izbora, Manojlović kaže da je kampanja prilično izbalansirana - s jedne je strane europski nastrojena, a s druge strane stavlja fokus na vrijednosti, identitete, vjeru, mladost.

Smatra kako bi bilo bolje da se ljudima da vrijednost na način da im se kaže da imaju resurse u sebi i da se tek onda nešto obeća. Čini joj se da su se političari počeli osvještavati o tome što bi zaista trebalo napraviti.

Da nije poruka kampanje EK oko izbora, teško da bismo mi u Hrvatskoj skrenuli s nacionalnih tema, rekao je Rimac. Dodao je kako je djelovanje Europske komisije u propagiranju izbora donekle dalo više informacija građanima jer se vrlo malo informacija plasira u javnost, a naši političari rado koriste europske institucije kao izliku za postupke koje provode u nacionalnoj politici u stilu "Bruxelles nam je naredio", iako oni participiraju u donošenju odluka.

Rimac je kazao kako je na europskim izborima u RH najslabiji odaziv birača, kampanje se često gube u nijansama i skreću na nacionalne teme koje se ne bi trebale na takav način prenositi na europski nivo. Dodao je da ljudi često gledaju samo negativnu stranu izbora ljudi za Eropski parlament, a medijska kampanja da će ti ljudi imati mnogo veće plaće također negativno djeluje i demotivira glasače.

Manojlović se osvrnula na incidentnu situaciju Živog zida u Saboru. Kaže da oni nažalost uvijek imaju isti nastup, što kod građana izaziva s jedne strane sigurnost, s druge strane zaštitu. Smatra da im to ponašanje neće priskrbiti veći broj glasača jer građani znaju da oni mogu napraviti nešto nabrzinu, ako su pitanju npr. deložacije, ali ništa dugoročno i stabilno.

Komentirala je Marasovo poistovjećivanje s Jamesom Bondom, kaže da to izaziva humor, a to nam je u nekim trenucima potrebno.

O imidžu Kolinde Grabar-Kitarović i njezinoj stalnoj kampanji Manojlović kaže da ima dosta dobar nastup - s jedne strane razumije da se treba približiti čovjeku na način kako njemu odgovara i to radi savršeno, u nekom trenutku i prijeđe u neku krajnost, no brzo se vrati, a s druge strane odašilje jako dobru poruku kao da zna što radi i da je doista ona ta koja zemlju vodi u dobrom smjeru.

O premijeru Plenkoviću kaža da ima dosta dobar stav u smislu sigurnosti, povremeno neverbalnom komunikacijom pokazuje da je umoran ili nervozan, hoće reći da puno radi, da je umoran od svega, a s druge strane želi reći da ima dobru namjeru. Dodala je da to jednoj vrsti populacije ulijeva povjerenje, no s druge strane, ta njegova neverbalna komunikacija može slati negativnu poruku.

Rimca ne iznenađuje pad popularnosti Grabar-Kitarović, ona je htjela biti što više u medijima, koristi koketnost koju ženski kandidat može koristiti u pozitivnom smislu. Dodao je da je osnovni problem za njezinu kampanju što nema objekt nasuprot sebe s kojim bi se uspoređivala i razmjenjivala poruke, a u ovakvoj situaciji se kampanja iscrpi.

Vijesti HRT-a pratite na svojim pametnim telefonima i tabletima putem aplikacija za iOS i Android. Pratite nas i na društvenim mrežama Facebook, Twitter, Instagram i YouTube!