U javnoj raspravi očekuju povratnu informaciju od nastavnika, ali i od roditelja i učenika.
Predstavljen je Akcijski plan za nastavu na daljinu. On ima sve potencijalne scenarije za novu školsku godinu ovisno o epidemiološkoj situaciji.
●
Divjak predstavila Akcijski plan za nastavu na daljinu
- Jučer smo otvorili javno savjetovanje o dokumentu. Podijeljen je u dva dijela i sažetak je svega što smo prošli iznenada i nepripremljeni, sadrži sve lekcije koje smo naučili i planiranje sljedeće godine - bez obzira na to što će nas dočekati - blagi ili jači val epidemije, djelomično ili potpuno zatvaranje... Scenariji su napisani i ovisno o epidemiološkoj situaciji će se moći aktivirati - objasnio je u emisiji Studio 4
Marko Košiček, savjetnik ministrice obrazovanja.
Pripremljena su tri modela - u prvom je sve u redu, što se epidemije tiče. Nastava bi se održavala uživo, koristili bi se određeni elementi nastave na daljinu za određene skupine u određeno vrijeme. Koristili bi ih učenici koji sudjeluju primjerice na sportskim natjecanjima pa su odsutni.
Drugi je mješoviti model nastave - taj se trenutno odvija u školama i dio učenika ima nastavu uživo, dio na daljinu.
Treći model je potpuno zatvaranje škola i nastava na daljinu. Košiček smatra da je mala mogućnost za takav model jer smo ga prije koristili zbog puno nepoznanica. Znanost napreduje, puno toga će se naučiti o širenju virusa i o opasnostima u određenim skupinama, kaže.
Pozvao je sve koji se žele konstruktivno uključiti u raspravu da pogledaju
dokument na web stranici i ostave komentare.
- Jedini scenariji koji nećemo prihvatiti je da za vrijeme virusa nema nastave i da, kako su određene skupine ljudi rekle - pustimo djecu na miru i dignemo ruke od obrazovanja - poručio je.
Košiček je napomenuo da su, što se tiče tehničkog dijela, svi koji su tražili pomoć za nabavu laptopa ili tableta, to i dobili. Opremanje ide dalje, kaže, i novih 16 000 tableta stiže za učenike u osnovnim školama koji ih nisu imali te za siromašne srednjoškolce.
U javnoj raspravi očekuju povratnu informaciju od nastavnika, ali i roditelja i učenika.
- Sve su to dobri inputi koji će nam pomoći da zajedno kreiramo dobar dokument jer nemamo alibija biti nespremni u rujnu - poručio je.
Također je napomenuo da novu školsku i akademsku godinu treba dobro pripremiti i dočekati bez obzira tko će voditi ministarstvo te se zbog toga rade detaljne dokumentacije.
Što se tiče vrednovanja učenika u nastavi na daljinu, preporuke su da se s jedne strane trebaju vrednovati aktivnosti (cilj je poticati učenike na rad, aktivnost, zalaganje i to treba vrednovati) a s druge strane provjera znanja, ne na klasični način (ispitima o definicijama ili ponavljanje iz udžbenika), nego provjerom usvojenosti znanja na kreativan način (daje se mogućnost za pripreme prezentacija, videa itd.).
- Na taj se način može vidjeti sve slojeve i dubina do koje su učenici došli, dobila bi se povratna informacija i pravilnije vrednovanje učenika - smatra Košiček koji kaže da je zabluda da su se učitelji i profesori koji su pred mirovinom lošije snašli i da su slabije radili.
Imaju, kaže, jako puno nastavnika koji su starije životne dobi i koji su puno aktivniji od nekih koji su tek izašli s fakulteta. Neki su se snašli bolje, neki nešto lošije, ali uglavnom problema nije bilo, zaključio je.