18:34 / 07.05.2019.

Autor: Zvjezdana Heina/T.V./HRT

Kreće preustroj HAC-a: ukida se 40 rukovodećih mjesta

Foto: Hrvoje Jelavic/PIXSELL

Foto: Hrvoje Jelavic/PIXSELL

Foto: - / PIXSELL

U HAC-u se godinama prekomjerno zapošljavalo. Od nagomilanih 2700 radnika barem 700 ih mora otići - potvrdili su konzultanti Deloitta nakon što su detaljno pročešljali, za rastrošnost često prozivanu, tu državnu tvrtku.
Nakon refinanciranja cestovnog duga počeo je i dugo najavljivani preustroj Hrvatskih autocesta u suradnji sa Svjetskom bankom. Već ovog mjeseca ukida se 40 rukovodećih pozicija, a do kraja godine otpušta 140 administrativnih radnika. Riječ je o racionalizaciji poslovanja državne tvrtke poznate po uhljebljivanju kadrova i izdašnom kolektivnom ugovoru.

U HAC-u se godinama prekomjerno zapošljavalo. Od nagomilanih 2700 radnika  barem 700 ih mora otići - potvrdili su konzultanti Deloitta nakon što su detaljno pročešljali tu, za rastrošnost često prozivanu, državnu tvrtku.

- Želimo uvesti red u HAC, želimo napraviti operativnu i samoodrživu tvrtku. Prošle je godine iz HAC-a otišlo 252 ljudi, a 50 još želi otići, rekao je Boris Huzjan, predsjednik Uprave HAC-a.

Sindikati nisu ogorčeni jer zaposleni ne odlaze praznih ruku. Očekuju ih poticajne otpremnine osigurane kreditom Svjetske i međunarodne razvojne banke.

- Otpremnine se kreću od 100 do 160 tisuća kuna s tim da radnici na operativnim poslovima za to moraju raditi 30 godina, objašnjava Anđelko Kasunić, dopredsjednik Nezavisnog cestarskog sindikata.

Do kraja mjeseca u HAC-u se ukida nekoliko odjela, a 40 direktora premješta na niže pozicije.

- Ovo je korak da se pokuša stati onomu što se u javnosti zove uhljebljivanje. To su ljudi na rukovodećim pocizijama koji možda nisu ni trebali, kaže Kasunić.

Samo smanjivanjem broja radnika na godinu se planira uštedjeti više od 26 milijuna kuna.   

- Mi smo sada financijski stabilni. Očekujemo sve kredite riješiti do 2033., a već sada smo samoodrživi, ističe Huzjan. 

Poslovno restrukturiranje HAC-a trajat će dvije i pol godine, i dio je reforme cestovnog sektora. Još samo da dočekamo i novi model naplate cestarine koji još kroji Ministarstvo prometa.

Vijesti HRT-a pratite na svojim pametnim telefonima i tabletima putem aplikacija za iOS i Android. Pratite nas i na društvenim mrežama Facebook, Twitter, Instagram i YouTube!