Radovi na istočnom dijelu Jadranskog mosta, Grad moli za strpljenje

03.03.2024.

19:47

Autor: Lucija Judnić/Dnevnik/HRT

U obilasku mosta
U obilasku mosta
Foto: Dnevnik / HRT

Priča oko obnove Jadranskoga mosta u Zagrebu ide dalje. Nakon što je početkom siječnja konačno završen sjeverni prometni provizorij, koji je bio preduvjet za nastavak rekonstrukcije, sutra na most dolaze radnici i kreću kompleksni i zahtjevni radovi na istočnom dijelu. Na tom dijelu grada mijenja se i regulacija prometa, a most sagrađen još davne 1981. godine trebao bi cjelovito biti završen na kraju 2024.

Star, oronuo i dotrajao - Jadranski most prolazi temeljitu obnovu. Zagrepčani protiv uljepšavanja nemaju ništa, smeta im samo što most nije obnovljen i prije. 


- Katastrofa, Kinezi su za dvije godine sagradili most, on ne može u tri godine popraviti, komentira jedan prolaznik.


Za građevinsku tvrtku koja će na njemu raditi ovo je velik izazov. Većina elemenata mosta, kažu, predstavlja opasnost i za vozila i za pješake.


- Možete pogledati neka od oštećenja koja su vidljiva, hrđa, odvojena ograda, loše stanje asfalta, loše stanje armiranobetonske konstrukcije - znači, most je zreo za sanaciju, kaže izvođač radova dipl. ing. građ. Tomislav Elpeza.


Mijenjat će se ležajevi, ojačavati stupovi mosta, sanirat će se rasponska konstrukcija, raditi nova kanalizacija i novi beton.


- Nakon 40 godina soljenja u zimskom periodu ovo stanje čak je i jako dobro. Jednostavno, metal više nije mogao podnijeti tu razinu klorida i ovo je davno trebalo zamijeniti, kaže Elpeza o odbojnoj ogradi.


- Osim odbojnih ograda mijenja se i ova pješačka, čije je sidrište u jako lošem stanju, i predstavlja opasnost za pješake i bicikliste, dodaje.

No nije sve bilo tako lako. Tri puta ponavljala se javni natječaj za izvođača radova na provizoriju po kojem će sada ići sav promet na zapadnom dijelu mosta. Sve to dovelo je do toga da radovi počinju usred najveće gužve jer se više nije moglo čekati. 


- Kao što znate, dugo smo čekali nabavu za taj provizorij, tri puta je padala. Evo, sada je napokon izvođač odabran i kreću radovi na istočnoj strani mosta. Radi se kompletna rekonstrukcija i nakon toga, kad se obavi istočna strana, prelazi se na zapadnu stranu, provizorij se preusmjerava, rekao je zamjenik zagrebačkog gradonačelnika Luka Korlaet.


- Molim građane za strepljenje. Most je sagrađen 1981., treba temeljitu rekonstrukciju i, nažalost, to uzima vremena, dodao je.


Sutra će, ne sumnjamo, mnogima uzeti i živaca, pogotovo ako ste naviknuli preko Jadranskog mosta ulaziti u grad. Sav promet teći će u dva prometna traka. Ako ipak ne želite riskirati kašnjenje na posao ili u školu, savjet je da krenete obilaznim smjerom preko Avenije Dubrovnik, na most Slobode ili na most Mladosti. S obzirom na uobičajene zastoje u zagrebačkom prometu, teško da ćete proći bez stajanja...

Prometni stručnjak: Radovi su mogli biti brže izvedeni


Jesu li ovi radovi mogli biti brže izvedeni?


- Ako ćemo gledati sa stajališta organizacije posla, tehnički, rekao bih da da, rekao je prometni stručnjak doc. dr. sc. Marijan Jakovljević s Fakulteta prometnih znanosti večeras u središnjem HTV-ovom Dnevniku.


- Kad se radila sanacija na južnoj strani mosta, mogla se u isto vrijeme raditi na sjevernoj strani mosta s ovom istom regulacijom kakvu imamo danas. I samim time ne bismo imali radove dva puta, već jednom, dodao je.


Što se tiče obilaznih pravaca za vrijeme radova na Jadranskom mostu, građanima je savjetovao da, ako mogu, izbjegnu putovanje od 7 do 9 sati, da za dalja putovanja idu na čvorove Jankomir i Buzin, a za bliža na most Slobode ili most Mladosti.


Rekao je da su ceste u Zagrebu preopterećene osobnim automobilima te da, ako to želimo kvalitetno riješiti, u prvom koraku treba integrirati željeznicu i javni prijevoz.

Vijesti HRT-a pratite na svojim pametnim telefonima i tabletima putem aplikacija za iOS i Android. Pratite nas i na društvenim mrežama Facebook, Twitter, Instagram, TikTok i YouTube!

Od istog autora