07:19 / 29.03.2018.

Autor: D.P./HRT

Lidija Kralj: Za eksperimentalni kurikularni program javilo se tri puta više škola

-

-

Foto: - / -

O provedbi eksperimentalne kurikularne reforme u emisiji U mreži Prvog govorili su Lidija Kralj, Maja Jukić i Darka Sudarević.
Izabrane su 72 škole u kojima najesen kreće provedba eksperimentalne kurikularne reforme. Obavljeni su i razgovori s kandidatima za voditelja Ekspertne skupine za provedbu kurikularne reforme. 

Kad će se krenuti s edukacijom učitelja, hoće li biti novih udžbenika i priručnika, jesu li škole opremljene za provedbu reforme te hoće li se eksperimentalni program uskladiti s državnom maturom - na ta su pitanja "U mreži Prvog" odgovarali pomoćnica ministrice znanosti i obrazovanja Lidija Kralj, v.d. ravnateljice Nacionalnog centra za vanjsko vrednovanje obrazovanja Maja Jukić i ravnateljica III. Zagrebačke gimnazije prof. Darka Sudarević

Na pitanje jesu li nastavnici i profesori spremni za provedbu eksperimentalne kurikularne reforme pomoćnica ministrice znanosti i obrazovanja Lidija Kralj rekla je "kako se ona izuzetno veseli eksperimentalnim školama". "Imat ćemo 46 osnovnih i 26 srednjih škola koje su raspoređene po cijeloj Hrvatskoj. Pazili smo da imamo jednu optimalnu grupu nastavnika, profesora, ravnatelja i stručnih suradnika koji će intenzivno raditi na testiranju, evaluaciji i provedbi svih eksperimentalnih kurikuluma" najavila je.

Govoreći o interesu škola za provođenje eksperimentalnog programa Lidija Kralj istaknula je da je interes bio izvrstan. "Mi smo na početku pripreme za program govorili o interesu od 3 do 5 posto. Javilo nam se tri puta više škola za eksperimentalni program, a znamo da ne možemo odjednom uključiti sve. Mi smo se stoga odlučili da dijelom uključimo sve škole koje su se prijavile u provedbu. Tako da će sve one biti uključene u edukaciju i sve ostale korake", rekla je.

Ravnateljica III. Zagrebačke gimnazije prof. Darka Sudarević kazala je da je njihova motivacija za uključivanje u ovaj projekt bila da se napravi nešto novo. "Potrebne su nam promjene. Računamo na potporu ministarstva i na to da je svaka promjena, svaki pomak, veliki korak za našu školu", rekla je prof. Sudarević.

V.d. ravnateljice Nacionalnog centra za vanjsko vrednovanje obrazovanja Maja Jukić rekla je da su oni jedna od izvršnih institucija te da će dati svoj doprinos u provedbi projekta. Istaknula je da je Nacionalni centar za vanjsko vrednovanje obrazovanja izuzetno koristan instrument te da će pomoći školama u reformi, a bitan je jer škole postaju autonomnije i preuzimaju odgovornost za svoj rad. "Druga stvar je da smo uljučeni u povjerenstvo za izradu svih instrumenata za praćenje vrednovanja kompletne provedbe kurikularne reforme", rekla je.

Govoreći o eksperimentalnom programu Kralj je kazala "da nam daje nakon niza godina po prvi puta mogućnost da dobijemo povratne informacije što funkcionira u našim školama, a što ne, te što bismo trebali promijeniti". Na pitanje hoće li ishodi i dalje biti vrednovani ocjenama naglasila je: "Ocjene da, zato što mi imamo sustav postavljen tako da na kraju godine trebaju biti zaključene ocjene. No radimo pomak u kvalitativnom praćenju, a to je da roditelji imaju bitno više informacija." Najavila je i kako "u eksperimentalnom programu imaju planiranu intenzivnu edukaciju učitelja i nastavnika i pružanje podrške". "Edukacija učitelja je dio stručnog usavršavanja i mi ćemo ih pripremiti za provedbu", kazala je. 

Najavila je i kako uskoro kreće reforma strukovnog obrazovanja te kako se paralelno radi i na jednom i drugom projektu.

Vijesti HRT-a pratite na svojim pametnim telefonima i tabletima putem aplikacija za iOS i Android. Pratite nas i na društvenim mrežama Facebook, Twitter, Instagram i YouTube!