U gradu na ušću Cetine, Omišu, poznatom i po nesnošljivim ljetnim prometnim gužvama jer Jadranska magistrala prolazi kroz sam grad, već desetljećima vape za obilaznicom. Jedan od najvećih infrastrukturnih projekata u Dalmaciji konačno bi trebao biti završen 2025. Najzahtjevniji i najatraktivniji dio cijelog projekta, most preko Cetine, samo što nije spojen.
Most preko Cetine trebao bi biti svečano otvoren u četvrtak - potvrđeno nam je iz Hrvatskih cesta. Lijep je i poseban ne samo zato što se nalazi u kanjonu, nego i zato što je prvi u Hrvatskoj izgrađen tehnikom potiskivanja. Most je samo jedna dionica omiške obilaznice, koju u Omišu čekaju više desetljeća. Gradi se kako bi se Omiš spojio sa Solinom i Splitom i prometno rasteretio. Ali nije ovo jedino gradilište. U Omišu se gradi i luka. Vrijedna je 90 milijuna kuna i riječ je o najvećem nautičkom projektu na Jadranu.
Most u kanjonu Cetine visok 70 metara praktički je spojen, obilaznica će se otvoriti za promet ovoga ljeta. Nedaleko je također veliko gradilište, Omiš više neće biti grad bez nautičkog privezišta.
- Trenutačno je naglasak u radovima na podvodnim konstruktivnim iskopima i nasipima koji su vrlo opsežni, za sad smo izveli armirano- betonske pilote obalnih konstrukcija koje se sastoje od više segmenata, kazao je Dominko Lukić, inženjer gradilišta.
Kako će izgledati obalni prostor može se vidjeti na projekcijaa. Uz privezište za nautičare i izletničke brodove, gradi se i 300 metara šetnice obložene bijelim kamenom.
- Neka se gradi, da uljepšamo i Omiš.
- Svijet se veseli, ja se osobno veselim, nadam se i drugi jer nam grad napokon cvate, ne samo šetnica nego sve ostalo, nadamo se da će bit odlično kao što planiraju.
Dugo se ovaj projekt čeka u Omišu, a čekati se mora još dvije turističke sezone, sve bi se trebalo dovršiti početkom 2025.
- Moramo se svi malo istrpjeti, ovoliki projekti ne mogu se preko noći napraviti, potrebno je i vrijeme, specifična je i konfiguracija terena, dno samo je izrazitio mekano, kaže Ivo Tomasović, gradonačelnik Omiša.
Upravo je mekano, pjeskovito tlo razlog što se odustalo od gradnje predviđenoga lukobrana.
- Na dubini od preko 40 metara na žalost nije bilo moguće doći do tvrdog tla, tako da smo u ovom trenutku s postojećom tehnikom izvođenja radova odustali od te prve faze, naravno pokušat ćemo napravit nekakav drugačiji projekt u nekim budućim vremenima, kaže Domagoj Maroević, ravnatelj Županijske lučke uprave SDŽ.
Glavna luka za domaće stanovništvo i dalje će biti u rijeci, na potezu od mosta do ušća. Lučka uprava planira ovdje postavljanja pontona čime će Omišani dobiti sigurniji i primjereniji vez za svoje brodove.
Vijesti HRT-a pratite na svojim pametnim telefonima i tabletima putem aplikacija za iOS i Android. Pratite nas i na društvenim mrežama Facebook, Twitter, Instagram i YouTube!