18:24 / 06.03.2018.

Autor: I.B./Hina

Ministrica Divjak posjetila OŠ T. Ujevića na početku pilot-projekta vanjskoga vrednovanja i samovrednovanja škola

Photo: Jurica Galoic/PIXSELL

Photo: Jurica Galoic/PIXSELL

Foto: - / PIXSELL

U projektu sudjeluje ukupno 20 osnovnih škola i deset gimnazija koje su u njega uključene po metodi slučajnog odabira.
Ministrica znanosti i obrazovanja Blaženka Divjak posjetila je zagrebačku Osnovnu školu Tina Ujevića u sklopu početka obilježavanja pilot-projekta vanjskoga vrednovanja i samovrednovanja škola i ocijenila kako ta škola doista radi u skladu sa svojom himnom - Škola za životni let!.

Nakon razgovora s ravnateljicom, nastavnicima-članicama i članovima ravnateljičina tima za kvalitetu koji sudjelujuje u pilot-projektu, ravnateljicom Nacionalnoga centra za vanjsko vrednovanje obrazovanja (NCVVO) Majom Jukić i "kritičkim prijateljem" škole Suzanom Hitrec, ministrica Divjak novinarima je izjavila da je susret s učenicima, koji su izveli kratak svečani program i himnu svoje škole - Škola stvorena za životni let, pokazao da se oni stvarno dobro osjećaju u školi, da imaju potencijala i da im je okruženje poticajno za učenje.

Podsjetila je kako je pilot-projekt planiran, organiziran i provodi se u skladu s nacionalnom Strategijom obrazovanja, znanosti i tehnologije. Napomenula je da se ove godine provodi pilot-projekt vrednovanja i samovrednovanja škola u kojemu sudjeluje i OŠ Tina Ujevića, a u projektu sudjeluje ukupno 20 osnovnih škola i deset gimnazija koje su u njega uključene po metodi slučajnog odabira.

Divjak je objasnila da je pilot-projekt usredotočen na osam domena koje trebaju odgovoriti na pitanje što je to dobra škola, školama omogućuje da 'osjećaju' svoju autonomiju, same se vrednuju i vide koje su to njihove dobre strane, a što treba unaprijediti.

Za ministricu je pak najvažnija poruka sastanka ta da, ako želimo promjenu moramo u njoj sudjelovati, kritički procjenjujemo situaciju i da budemo svjesni da promjena nastaje u sukreaciji - učitelja, učenika, roditelja i svih koji vode brigu o sustavu, a povratne informacije na svim razinama trebaju biti izravne i moraju omogućiti da se učini kvalitetan iskorak u nastavi i poučavanju.

Na novinarsko pitanje idemo li mi "više prema finskome modelu koji se 'zgražava' nad vrednovanjem škola ili prema anglo-saksonskom gdje je sve vrednovano", ministrica je odgovorila kako ovaj pilot-projekt osnažuje autonomnost škole u smislu unaprjeđena nastavnoga procesa.

"Idemo više prema finskome modelu, pogotovo za osnovne škole gdje je važno svima pružiti jednake prilike, smatram kako rangiranje osnovnih škola u Hrvatskoj stvarno ne bi imalo smisla jer je osnovna škola obvezna i mora svima dati jednake prilike za start u životu", istaknula je ministrica Divjak.

Ministrica vjeruje kako će pilot-projekte polučiti dobre rezultate i najavila da će, nakon toga, "krenuti" puna primjena u ostalim školama iduće školske godine.
Objasnila je da treba napraviti plan vanjskoga vrednovanja, poput onoga koji postoji za visoka učilišta, i ponovila kako smatra da je najbolje sve informacije staviti na mrežne stranice škola, te istaknula kako je važna i izravna komunikacija s roditeljima školaraca.

Divjak o kandidaturi državnog tajnika za šefa radne skupine za izradu kurikuluma

Ministrica je rekla kako je svaki interes legitiman odgovarajući tako na zamolbu novinara da komentira namjeru državnog tajnika Matka Glunčića da se kandidira za šefa ekspertne radne skupine za izradu kurikuluma.

"Svaki interes je legitiman. Druga je stvar hoće li proći administrativnu provjeru, odnosno zadovoljavanje uvjeta, što se očekuje ovoga tjedna", rekla je Divjak nakon sjednice Gospodarsko socijalnog vijeća (GSV-a). Podsjetila da je Ministarstvo obrazovanja izradilo prijedlog i poslalo premijerovom uredu te da očekuju potvrdu posebnog stručnog povjerenstva.

Vijesti HRT-a pratite na svojim pametnim telefonima i tabletima putem aplikacija za iOS i Android. Pratite nas i na društvenim mrežama Facebook, Twitter, Instagram i YouTube!