Roditelji u Ministarstvu znanosti i obrazovanja predali zahtjeve za pomoćnike u nastavi

06.09.2024.

Zadnja izmjena 19:51

Autor: Vlatka Kalinić/J.L./T.D./Dnevnik/HRT/Hina

Roditelji djece s teškoćama i udruge koje se zalažu za njihova prava okupili su se ispred Ministarstva znanosti, obrazovanja i mladih kako bi izrazili nezadovoljstvo novim Pravilnikom.

Slijedili su sati čekanja, zatim i razgovora s državnom tajnicom. Ministar znanosti, obrazovanja i mladih Radovan Fuchs iz Varaždina poručuje da niti jedno dijete u Hrvatskoj kojemu treba pomoćnik u nastavi neće ostati bez takve pomoći. 

- Struka je rekla da, ako imate nekoga tko za svih pet učenika izvodi nastavu tako da je mogu pratiti, nema potrebe da uz svako to dijete sjedi pomoćnik, kaže.

A na pitanje jesu li dva pomoćnika dovoljna za pet do deset učenika s visokim stupnjem teškoća, odgovara:

- Da ne ulazim sad u dijagnoze, u tim posebnim slučajevima se mogu razmotriti posebnosti te situacije.

- Ako moje dijete ne dobije ono obrazovanje koje njemu zakonom pripada, morat ćemo mi roditelji sporadično i pojedinačno dovoditi svoju djecu ministru Fuchsu jer smo čuli da tu u Ministarstvu ima puno stručnih ljudi, poručila je predsjednica Udruge Sjena Suzana Rešetar

Iako su neki pomaci učinjeni, najveća nepravdu vide u tomu što je broj pomoćnika ograničen po razredu. To znači da neće svako dijete dobiti svog pomoćnika, bez obzira na stupanj i vrstu teškoće.

S porukom da djeca ne smiju biti taoci sustava, Mreža udruga za djecu pozvala je Vladu na hitnu uspostavu posebnih razrednih odjeljenja i zapošljavanje stručnjaka kako bi djeca s teškoćama u razvoju mogla na vrijeme započeti školsku godinu.

Zbog birokratskih prepreka i neusklađenosti između lokalnih i nacionalnih institucija, mnoga djeca s teškoćama u razvoju nisu u mogućnosti redovito pohađati školu, osobito u Zagrebu, gdje izostaje osnivanje posebnih razrednih odjeljenja. Grad Zagreb nije raspisao natječaj za potrebne stručnjake, dok Ministarstvo znanosti, obrazovanja i mladih odgađa izdavanje potrebnih odobrenja, pozivajući se na zabranu zapošljavanja u javnim službama, navode u petak u priopćenju.

U pismu koje su jučer uputili premijeru, Mreža je istaknula hitnost situacije te zatražila od nadležnih institucija da otklone prepreke u obrazovnom sustavu kako bi se spriječila daljnja diskriminacija djece s teškoćama.

- Ne možemo dozvoliti da birokracija i neadekvatna suradnja između institucija koče obrazovanje djece s teškoćama u razvoju, poručili su iz Mreže.

Mreža udruga za djecu upozorava da ovakvo postupanje ozbiljno ugrožava pravo djece na obrazovanje te apelira na Vladu da hitno reagira, uspostavi potrebna razredna odjeljenja i omogući zapošljavanje edukacijskih rehabilitatora, asistenata i pomoćnika u nastavi.

U svom zahtjevu, Mreža ističe tri ključne mjere: uspostavu posebnih razrednih odjeljenja, bolju suradnju između donositelja odluka na svim razinama te transparentnu komunikaciju prema roditeljima.

- Roditelji su iscrpljeni i neizvjesnost dodatno pogoršava situaciju, uz već povećane troškove života. Neprihvatljivo je da obitelji budu izložene tolikom stresu, naglasili su.

Daljnje odgađanje rješavanja problema ne samo da djeci onemogućava školovanje, već mnogim roditeljima sprečava povratak na posao, dodatno financijski ugrožavajući obitelji koje već imaju povećane troškove zbog potrebe za različitim terapijskim postupcima i podrškom.

Mreža smatra kako se ovaj problem može riješiti uz bolju suradnju Vlade, lokalne i područne samouprave te obrazovnih ustanova i poziva na hitnu akciju kako bi se spriječila daljnja diskriminacija djece s teškoćama u razvoju.

Vijesti HRT-a pratite na svojim pametnim telefonima i tabletima putem aplikacija za iOS i Android. Pratite nas i na društvenim mrežama Facebook, Twitter, Instagram, TikTok i YouTube!