Muke po dostavi Overseas expressom

08.02.2020.

09:40

Autor: Ivanka Bukulin Zlatović/Potrošački kod/IMS/HRT

default error photo
Troškovi i problemi s dostavom građane najčešće odvraćaju od kupnje putem interneta. Priča iz emisije Potrošački kod.
Internetska kupnja za sobom povlači i neke nepredvidive situacije koje ne možemo kontrolirati. Dogodilo se to našoj gledateljici koja je, nakon što je paket stigao u Hrvatsku, još dva tjedna čekala da joj bude dostavljen na kućnu adresu. I nije jedina. Upravo zbog dugog čekanja i teškoća pri preuzimanju pošiljki - mnogi odustaju od kupnje.

Naša gledateljica Nata Hajdu božićni poklon za sina naručila je putem britanskog Amazona još početkom prosinca.

- I Amazon mi je rekao da ću poklon dobiti do 16. što je meni bilo u redu, s tim da sam ja tu imala čak i malo lufta da ne dođe baš do dostave, jer znam da je Božić i znam da ljudi šalju pakete, rekla je Hajdu.

I doista, paket je 19. prosinca stigao u Hrvatsku. Zna to zahvaljujući aplikaciji za praćenje pošiljki. No tada počinju problemi s tvrtkom Overseas Express, koja je paket trebala dostaviti na kućnu adresu.

- Trinaestog dobivam poruku od Amazona da je pokušana dostava međutim da me nije bilo kod kuće. Na stranu što je mene bilo kod kuće, u to neću ulaziti. Nazivam Overseas Express i oni mi kažu da ne, da oni nisu ni pokušali dostavu nego da oni automatski čim njima stigne pošiljka oni odmah šalju poruku svojoj centrali, odnosno austrijskoj pošti, odnosno u Amazon da je pokušana dostava, a tek onda pokušavaju dostavu, govori nam Hajdu.

Kada je Overseas prvi put pokušao dostaviti paket - bio je 21. prosinca. Ostavljaju poruku u sandučiću. Drugi put, 6 dana poslije, najavljuju dolazak, no naša gledateljica zna da neće biti kod kuće pa paket preusmjerava na kiosk iNovina. No oni ga tamo nisu ni pokušali dostaviti, opet su našu gledateljicu tražili na kućnoj adresi. Četvrti pokušaj dostave propao je zbog prometne nesreće dostavnog vozila, a peti je bio pravi debakl.

- Da, oni su rekli naprosto gdje je točno ta vaša adresa, on kaže, ja je ne mogu naći, ja mu objasnim to je Šubićeva, Držićeva, kod tvornice malo niže, njemu to nije bilo baš jasno i onda je on kada sam ja rekla molim vas napravite još jedan krug i dođite do mene, jer ste sad stvarno 50 metara od mene on je rekao četvrtak.

Dostavljač je naveo da je adresa nepostojeća iako je riječ o jednom od glavnih zagrebačkih trgova. Paket na kraju stiže 15 kalendarskih dana nakon što je došao u Hrvatsku. No dostavna služba tvrdi nije 15, nego 7 dana.

- Paket je došao na naše skladište 19. prosinca, a isporučen je tek 2. siječnja. Pošto su u tom razdoblju tri neradna dana (Božić, blagdan sv. Stjepana i Nova godina), možemo utvrditi da paket nije dostavljen sedam radnih dana, stoji u odgovoru Overseas Expressa.

Je li dostavljač prekoračio vrijeme potrebno za dostavu paketa, pitali smo HAKOM - regulatora zaduženog za uspostavu reda na tržištu.

- U međunarodnom prometu u pravilu ne postoje rokovi prijenosa, kažu iz HAKOM-a.

Pa da se gledateljica i požalila HAKOM-u, to nikakvog učinka ne bi imalo. No nije ona jedina koja je doživjela muku po dostavi s Overseas Expressom. Na njihovim Facebook stranicama brojni su komentari ljutitih korisnika. Ovo su neki od njih:

- Užasna dostava. Preuzimanje paketa na adresi kasni već 4 dana.

- Obećano je u četvrtak da će doći do danas, ostala doma da dočekam paket, oni su ga zaboravili poslati!

- Već tjedan dana čekam dostavu, svaki dan najavljujete i otkazujete uz obrazloženja da je ostavljena obavijest, kao što nije, da nikog nema kod kuće, što nije točno, i slično.

- Najgora dostava ikad!

- Krajnje ste neozbiljni, ljudi vas iščekuju doma nekoliko dana i po cijele dane, a vi se ne pojavljujete.

- Kad vidim da mi pošiljku šalju Overseasom ja odmah poništim narudžbu. Izbjegavam vas i na cesti. Lošije pošte od vas nema u državi.

No u HAKOM-u, unatoč primjedbama, smatraju da s liberalizacijom tržišta dolazi i kvaliteta.

- Međutim ovaj kad me pitate jesu li korisnici zadovoljni, ne, u pravilu ne, i to ne govorimo u RH, nego govorimo o cijeloj Europskoj uniji mišljenja je da to može biti bolje, rekao je Pero Tabak iz HAKOM-a.

U Europskom parlamentu već se više od 7 godina pokušavaju regulirati pitanja vezana uz dostavu paketa. A upravo troškovi dostave i problemi koji se pritom javljaju građane najčešće odvraćaju od kupnje putem interneta.

- Danas možemo kupiti sve, ali još uvijek imamo problem s dostavom paketa i Europski parlament intenzivno radi na izmjenama, omogućavanju građanima da budu ravnopravni na tržištu, izjavila je zastupnica u Europarlamentu Biljana Borzan.

Jer, kad se naručuje putem interneta, dostavljača ne možemo birati, možemo izabrati samo cijenu usluge.

- Mnogi trgovci se još uvijek oglušuju i jako puno njih ne poštuju pravila koja je definirao zakon. Moram reći da je onih famoznih 5 kuna koje je HPošta naplaćivala prilikom dostave paketa odnosno ukidanje naplate tih 5 kuna direktna posljedica ove uredbe.

Uza sve to, zbog koronavirusa neki su obustavili dostavu pošiljki iz Kine. Više od 250 tisuća malih paketa naručenih preko AliExpressa iz Kine u ovom vam trenutku neće moći biti isporučeni. Na pakete ćemo stoga čekati još dulje nego do sada.


Vijesti HRT-a pratite na svojim pametnim telefonima i tabletima putem aplikacija za iOS i Android. Pratite nas i na društvenim mrežama Facebook, Twitter, Instagram, TikTok i YouTube!