Na zagrebačkim ulicama uskoro prvi od 40 niskopodnih Končarovih tramvaja

04.02.2025.

Zadnja izmjena 19:25

Autor: Pe.F./Dnevnik/Hina

Na zagrebačkim ulicama uskoro će se naći prvi od 40 novih niskopodnih Končarovih tramvaja. Dug je gotovo 21 metar, kapaciteta 115 putnika, prilagođen osobama s invaliditetom, opremljen videonadzorom, USB priključcima i sustavom za brojenje putnika. Rok trajanja im je 35 godina, a vrijednost cijelog ugovora 47 milijuna 200 tisuća eura.

Galerija

Novi ZET-ov tramvaj, Foto: Marko Lukunic/Pixsell
Novi ZET-ov tramvaj, Foto: Marko Lukunic/PixsellNovi ZET-ov tramvaj, Foto: Marko Lukunic/PixsellNovi ZET-ov tramvaj, Foto: Marko Lukunic/PixsellNovi ZET-ov tramvaj, Foto: Marko Lukunic/PixsellNovi ZET-ov tramvaj, Foto: Marko Lukunic/PixsellNovi ZET-ov tramvaj, Foto: Marko Lukunic/Pixsell

Novost je i inovativna tehnologija koja smanjuje potrošnju električne energije vraćanjem energije kočenja u mrežu.

Tramvaj ima novu opremu, usb priključak, prilagođen je osobama s invaliditetom, a ima i novi sustav brojenja putnika.

- Opremljen je novim senzorima koji se nalaze kod ulaznih vrata i sa 98 plus posto točnošću određuju broj putnika. A zašto je taj podatak važan jer se skladišti u računala tramvaja i prenosi se u dispečerski centar ZET-a. To je dobar podatak jer govori o opterečnosti pojedinih linija i pomoći će sutra da se dodaju novi tramvaji na neke linije koje su više opterečene, rekao je Josip Ninić, predsjednik Uprave Končar – Električnih vozila.

A ako nestane struje, ovaj tramvaj ima bateriju s pomoću koje može prijeći određenu kraću udaljenost.

To je prvi novi tramvaj u ZET-u nakon 15 godina, rekao je zagrebački gradonačelnik Tomislav Tomašević istaknuvši da je na natječaju pobijedila domaća tvrtka Končar, tako da je Zagreb jedan od rijetkih gradova koji se može pohvaliti da koristi tramvaje koji se u njemu i proizvode.

Prosječna starost ZET-ova voznog parka do sada je bila 27 godina.

Čestitao je Končaru jer je novi tramvaj završen i isporučen prije roka predviđenog za lipanj.

Jedan tramvaj stoji više od 2 milijuna eura. Njih 20 financirano je iz fondova Europske unije, dok se PDV plaća iz proračuna Grada Zagreba, a za financiranje ostalih 20 tek se trebaju prijaviti na javni natječaj.

- Ovih 20 kraćih niskopodnih tramvaja bit će isporučeno, nadam se, do kraja ove godine. Ovo je samo prvi u nizu, a sada će kontinuirano dolaziti iz Končara u ZET pa zatim nakon testiranja i na gradske ulice. Dakle, čak 20 bi ih trebalo doći do kraja ove godine, a zatim još 20 koji su već kupljeni u sljedećoj godini, ispričao je Tomašević.


- U pripremi je međunarodni natječaj za javnu nabavu dužih niskopodnih tramvaja, tako da se u konačnici govori o 80 novih tramvaja, ukupne vrijednosti oko 200 milijuna eura. To je golema investicija koja će modernizirati vozni park ZET-a, istaknuo je. Prvi put na ovom tramvaju predstavljamo i baterije koje će osigurati određenu autonomiju, rekao je predsjednik Uprave Končar - Elektroindustrije Gordan Kolak.

Vijesti HRT-a pratite na svojim pametnim telefonima i tabletima putem aplikacija za iOS i Android. Pratite nas i na društvenim mrežama Facebook, Twitter, Instagram, TikTok i YouTube!