07:00 / 03.07.2021.

Autor: Jasmina Grbavec/Regionalni dnevnik/IMS/HRT

Žila kucavica Međimurja sjeća se nekih boljih vremena

Željeznica u Međimurju

Željeznica u Međimurju

Foto: HRT / HTV

Na panel diskusiji koju su organizirali Savez za željeznicu i Međimurska županija istaknuta je važnost javnog prijevoza i željeznica kao okosnice održivoga razvoja. Inače, samo se oko 7% putnika i 11% robe prevozi željeznicom. Kroz kontinuirana ulaganja u infrastrukturu to se želi promijeniti. Koliko se Međimurci koriste vlakovima na najstarijoj hrvatskoj pruzi provjerila je HTV-ova novinarka ekipa. 

Nekada žila kucavica Međimurja, danas je potpuno druga slika. Tu su poluprazni kupei i tek pokoji avanturist koji ne odustaje od željeznice.

- Trenutačno svakodnevno putujemo jer idemo na terapije pa nam je isplativije vlakom nego automobilom, kazala je Monika iz Donjeg Kraljevca. Na pitanje koliko joj treba od Čakovca do Kotoribe kazala je da silazi u Donjem Kraljevcu, pa joj treba ukupno 24 minute.

Silvestra
iz Donjeg Kraljevca kaže da se svakodnevno vozi vlakom na posao. Uslugom je zadovoljna osim kad vlak kasni.

- Zna kasniti i pola sata, pa je to malo problemček ali dobro, rekla je i dodala da je ljeti vruće ponekad, kako u kojem vlaku. 

Gospodin Stjepan iz Križovca pamti neka bolja vremena. Sjeća se da se više putovalo vlakom. 

Prvi je vlak kroz Hrvatsku prošao prije 161 godinu i to dionicom Kotoriba-Čakovec-Macinec. I otprilike od tog vremena ta dionica nije doživjela ozbiljniju obnovu.

No Darko Barišić, član Uprave HŽ Infrastrukture kaže da će se obnoviti pruga do Kotoribe u narednih par godina.

- Postići će se brzina od 100 kilometara a sat. Nama je želja da se poveže taj granični prostor između Slovenije, Mađarske i Hrvatske, dodao je.

Matija Posavec, međimurski župan, napominje da će glavna stvar, koja će biti prijelomni trenutak razvoja cijelog sjevera Hrvatske, projekt izgradnje brze pruge Kotoriba-Čakovec-Varaždin-Zaprešić-Zagreb.

U HŽ-u kažu da će i ta investicija doći na red. Milan Vuković, načelnik Sektora za željezničku infrastrukturu MMPI, tvrdi da do 2030. godine planiraju uložiti 33 milijarde kuna kako bi se kompletni željeznički sektor stavio na zadovoljavajuću razinu.

Željko Ukić, predsjednik Uprave HŽ Putničkog prijevoza, kaže da žele pokazati da željeznica može biti važna grana, posebno u turističkoj sezoni u Hrvatskoj, što je izuzetno i u drugim gospodarskim djelatnostima.

Ova je godina proglašena europskom godinom željeznice. Nadaju se u HŽ-u da će ulaganjima popularizirati ovo, nažalost, zapostavljeno prijevozno sredstvo.

Vijesti HRT-a pratite na svojim pametnim telefonima i tabletima putem aplikacija za iOS i Android. Pratite nas i na društvenim mrežama Facebook, Twitter, Instagram i YouTube!