Na našim se autocestama u ovoj godini dogodilo gotovo dvije tisuće prometnih nesreća, u kojima je poginulo 18 osoba. Velike probleme u akcijama spašavanja života hitnim službama uzrokuju nesavjesni vozači koji onemogućuju stvaranje sigurnosnog koridora.
Zakon je jasan, zna to i Franko koji vozi svoje prve kilometre u autoškoli.
- Ako nailazim na kolonu na autocesti zaustaviti ću se uz lijevi ili desni rub svoje trake da bi žurne službe mogle proći, rekao je Franko Tonković, polaznik autoškole.
U teoriji to je idealno, no u praksi mnogo je problema. I sekunde čine razliku između života i smrti - najbolje to znaju djelatnici hitne medicinske pomoći koji su zgroženi nekulturom sudionika u prometu.
- Nekada to bude po pet minuta nekada po dvadeset i onda su ljudi tamo zgroženi jer hitne nema dugo, zovu gdje je hitna, a hitna stoji u koloni zbog pojedinaca koji se ne znaju ponašati, kazala je Marija Rožić, medicinska sestra.
Sve je to višestruko stresno, ističe Marija. Dok čekate da se stvori koridor, ljudi izlaze s mobitelima kako bi snimili vozilo hitne pomoći, njima je to atrakcija.
Nakon prolaska policije i hitne pomoći situacija postaje još apsurdnija.
- Situacija koja se stalno ponavlja, mi prođemo, vozila se razmaknu točno kako bi trebala, međutim nakon toga ponovno se vrate u svoje trake i opet naprave isti problem, naveo je Jadranko Kalinić, prometni motociklist.
Znaju to i djelatnici vučne službe koji posljednji dolaze na mjesto nesreće kako bi uklonili oštećene automobile.
- Najveći je problem što se ne možemo nikako probiti do prometne nesreće, jer i ako su prošli vatrogasci i hitna,notvorio se hitni koridor, ali se oni poslije toga vrate na mjesto. Jednostavno je nemoguće doći tamo, izjavio je Ivan Lončar, vlasnik vučne službe.
U Europi je situacija potpuno drukčija. Kazne su velike.
- Pogotovo u zemljama zapadne Europe prilikom svakog usporavanja vozila se automatski razmiču i tvore sigurnosni koridor kojim se može slobodno kretati ukoliko za to imamo potrebu, rekao je Ivan Milinković, vozač saniteta.
Prekršitelje bi trebalo kažnjavati, no...
- Tebi je prvenstveno cilj provesti vozilo hitne službe do mjesta događaja, ne sankcionirati vozače, kaže Kalinić.
Kazna za prekršitelje iznosi samo 60 eura. Nedovoljno da odvrati pojedince koji ne razmišljaju da bi se sutra i sami mogli naći u istoj situaciji.
Vijesti HRT-a pratite na svojim pametnim telefonima i tabletima putem aplikacija za iOS i Android. Pratite nas i na društvenim mrežama Facebook, Twitter, Instagram, TikTok i YouTube!