15:32 / 04.10.2018.

Autor: D.K./I.H./HRT

Nemamo plan za bolest od koje umire 14 000 Hrvata godišnje

-

-

Foto: - / -

U proljeće 2019. Hrvatska bi trebala dobiti Nacionalni plan borbe protiv raka. Glavni je cilj godišnje spasiti 5000-7000 života i tako zaustaviti stalni porast broja oboljelih i umrlih.
Predstavljeni su rezultati prvog velikog nacionalnog istraživanja o iskustvima i percepciji oboljelih od raka dojke. Istraživanje je provela udruga oboljelih od te bolesti "Sve za nju". Cilj je da njihova saznanja postanu dio Nacionalnoga plana protiv raka, koji bi oboljelima trebao donijeti korist i unaprijediti liječenje.

Oboljele od karcinoma dojke ističu - najviše teškoća imaju s listama čekanja, često nemaju pravu informaciju, teško dolaze do kvalitetne psihološke pomoći.

Hrvatska je, nažalost, na samom europskom dnu u borbi protiv zloćudnih bolesti, od karcinoma godišnje umire više ljudi nego od svih ozljeda i bolesti srca zajedno.

Nacionalni plan trebao bi sve popraviti, a broj smrtnih slučajeva prepoloviti. Želite li napraviti kuću, trebate imati plan, želite li napraviti dobro odjelo, trebate imati plan, a za liječenje bolesti od koje umre 14 000 Hrvata na godinu mi plana nemamo, rekao je predsjednik Povjerenstva za izradu i praćenje Nacionalnog plana za borbu protiv zloćudnih bolesti Eduard Vrdoljak.

No za sve to potreban je konsenzus struke i javnosti, ali i prijeko potrebno financiranje. Nerijetko su bolesnici nezadovoljni, smatraju liječnika ignorantom ako ne napravi stotinu pretraga. Dakle, bitna je i edukacija bolesnika jer odnos bolesnik - liječnik mora biti ispunjen povjerenjem, to mora biti dvosmjeran odnos, smatra Stjepko Pleština, zamjenik predsjednika Povjerenstva za izradu NPPR-a.

U proljeće 2019. Hrvatska bi trebala dobiti Nacionalni plan borbe protiv raka. Glavni je cilj godišnje spasiti 5000-7000 života i tako zaustaviti stalni porast broja oboljelih i umrlih.
-

-

Foto: - / -

Vijesti HRT-a pratite na svojim pametnim telefonima i tabletima putem aplikacija za iOS i Android. Pratite nas i na društvenim mrežama Facebook, Twitter, Instagram i YouTube!