Neugodno iznenađeni što serviseri naplaćuju i sam pregled uređaja

20:18 / 21.05.2022.

Autor: Anita Suknjov/Potrošački kod/M.Š./HRT

Potrošački kod - serviseri

Potrošački kod - serviseri

Foto: HTV / HRT

Istraživanja pokazuju da većina kupuje novi elektronički uređaj jer je popravak neisplativ. U Hrvatskoj, na vrhu onih koji se najviše kvare su - mobiteli, tableti i mali kućanski uređaji. Pri kupnji, se očekivano najčešće gleda cijena, trajanje uređaja, duljinu jamstva, ali i dostupnost servisa. A njih je sve manje. Usto, mnogi ostanu iznenađeni kad im serviser naplati pregled uređaja, a da ništa nije popravljao.

Zoran je serviser već 30 godina. Popravlja male kućanske aparate, a najviše televizore. S godinama primjećuje da kućanski aparati sve kraće traju. Za razliku od prije - danas se rijetko tko odlučuje za popravak jer je najčešće neisplativ.

- Tehnologija popravaka može biti zahtjevna. Znači može se na popravak ili na otkrivanje kvara na bilo kojoj vrsti elektroničkog ili elektrotehničkog aparata dakle potrošiti i znatnija količina vremena i radnoga dana, ističe Zoran Stašević iz Udruženja obrtnika grada Zagreba, Sekcija RTV mehaničara. 

Ipak, neki kupci nose uređaje u servis. Jedan naš gledatelj ostao je iznenađen jer mu je naplaćen pregled uređaja bez ikakvog popravka. 

- Takva jedna usluga bi trebala biti vidljiva na cjeniku unutar radione, eventualno dodatno istaknuta nekakvim posebnim još člankom ili nekakvom rečenicom i ono što barem ja osobno radim svaku svoju stranku usmenim putem obavijestim o tome da će pregled i konstatacija kvara platiti OD-DO.

- Postupak ide tako da aparat uđe u radionu ja na aparatu odradim već ono nešto što sam odradio ili popravak ili pregled. Kad stranka dolazi po aparat, prima račun, ostavlja novac i to je to.   

S tim se slaže i Hrvatska udruga za zaštitu potrošača, no nužno je da građani budu upoznati s činjenicom kako im se usluga pregleda uređaja naplaćuje.

- Pa servisi bi trebali zapravo na vidnom mjestu istaknuti tu informaciju da potrošači znaju, a još bolje bi bilo dakle da prije nego što uzmu uređaj na popravak upozore potrošača da sam pregled košta toliko i toliko pa onda se potrošač odluči hoće li to ostaviti na popravak ili ne, kaže predsjednica Hrvatske udruge za zaštitu potrošača Ana Knežević

Iako se kupci teže odlučuju na popravak, ipak su svjesni da pregled uređaja moraju platiti.

- Serviser je došao pogledati frižider i na kraju se ustanovilo da se ne isplati popravljati i naravno naplatio je dolazak, ističe Tanja

- Kupujem novi, nažalost. Nemate više servisa ni majstora koji to hoće u pravilu raditi, kaže Vesna.    

- Pa sad već inzistiraju na tome odmah čim dođete odmah kažu da će pregled koštati 200, 300 kuna, a onda još po satu pa onda dijelovi, dodaje Vesna.

- Nije to danas ništa nenormalno jer on isto taj majstor mora potrošiti neko svoje vrijeme da dođe od točke A do točke B. On isto želi to svoje vrijeme naplatiti isto što svatko drugi voli naplatiti svoje vrijeme, rad, trud, znoj, smatra Slaven.   

Ako kupcu nije dostupna točna cijena popravka, javlja se i strah od mogućih prijevara koje treba prijaviti mjerodavnoj inspekciji.

- Osobno se ne želim dovesti u situaciju da mi stranka bude nezadovoljna jer moja nezadovoljna stranka je propast za posao, Kad vi iz moje radione izađete sretni i zadovoljni preporučit ćete me svom prijatelju, kumu, rođaku. Znači ja tako širim posao, dodaje Zoran Stašević. 

Hrvatski kupci jedni su od najmanje informiranih o pravima potrošača zbog čega se Udruga svakodnevno susreće s različitim prigovorima. 

- Mi evo upozoravamo stalno i trgovce i inspekciju zapravo da tih informacija je premalo da evo i ta slova na cijenama i u dućanima su presitna i većini potrošača zapravo nečitljiva, međutim stvari se sporo mijenjaju, dodaje Stašević, napominjući.  

- Ali ljudi moraju biti svjesni zaista danas se konstatacije i pregledi aparata u svim servisima naplaćuju. Razlike su u cijenama, kao što sam rekao koliko će se već izgubiti vremena, koliko je nešto zahtjevno.    

Ako se odlučite svom uređaju dati drugu šansu te ga popraviti u servisu, važno je informirati se o cijeni popravka i mogućim dodatnim troškovima. Jedino ćete pravovaljanim informiranjem biti sigurni od mogućih nenadanih troškova.

Vijesti HRT-a pratite na svojim pametnim telefonima i tabletima putem aplikacija za iOS i Android. Pratite nas i na društvenim mrežama Facebook, Twitter, Instagram i YouTube!