Potkraj tjedna na snagu stupaju nova pravila za političko oglašavanje na društvenim mrežama. Zabranjuje se plaćanje političkih oglasa na nekima od najpoznatijih društvenih mreža pa će stranke morati tražiti nove načine kako doprijeti do birača. Netko u tome vidi priliku, a netko cenzuru.
"Glasao si za nas? Pretplati se na..."
Tako svoje simpatizere Možemo! poziva da se pretplate na njihov newsletter. Iako tvrde da nema mjesta panici, priznaju da su im plaćeni oglasi na društvenim mrežama bili važan alat.
- Za najmanje uloženog novca si mogao dobiti najviše vidljivosti. Mi sada moramo raditi još više sadržaja da bi se on organski probio, a vjerujem da smo jedni od boljih na političkoj sceni koji to rade, rekao je Luka Kerečin (Možemo!).
Na političku scenu stižu nova pravila. Europska unija pooštrila je pravila oglašavanja. Googleu i Meti to bi, čini se, zakompliciralo poslovanje pa su odlučili zabraniti politčko oglašavanje.
- To u suštini znači da su procjenili da im prihod od političkog oglašavanja nije dovoljno velik u usporedbi s ulaganjem kojeg bi morali imati za poštovanje uredbe. Tako da, ćemo vidjeti što će se dalje razvijati, kazao je Ivan Račan (SDP).
U SDP-u poručuju da to nije nužno loše jer će građani biti pošteđeni takozvanih zapaljivih sadržaja.
No zato je uredba rasplamsala Most. Vide je kao pokušaj ušutkavanja.
- Zašto to čine europski birokarti - jer se boje suverenisičkih snaga koje u Hrvatskoj predvodi Most . Upravo su te snage najjače na društvnim mrežama. Ja osobno imam 82.000 pratitelja. To me neće moći zaustaviti, istaknuo je Nikola Grmoja (Most).
Koliko su društvene mreže važne i velikim strankama u subotu je pokazao HDZ. Andrej Plenković stranačku mladež pozvao je da se više aktivira.
- Svom silinom i žestinom pod vašim imenom i prezimenom, rekao je.
A danas je komentirao i odluku Bruxellesa.
- To je velika šira odluka koja će smanjiti politički marketing putem nekih mreža. Što se nas tiče, mi uvijek apeliramo na aktivnost naših članova. Društvene mreže su važan komunikacijski medij, pogotovo prema mlađim generacijama, naglasio je predsjednik Vlade i HDZ-a.
Nova pravila donose promjene i za aktere civilnog društva.
- Pogotovo za udruge i manje organizacije koje nisu političke stranke, koje neće moći plaćati sadržaje ako ga Meta smatra političkim, kazao je Račan.
Kako će sve izgledati u praksi, znat će se već u petak - kada europska uredba stupi na snagu.
Vijesti HRT-a pratite na svojim pametnim telefonima i tabletima putem aplikacija za iOS i Android. Pratite nas i na društvenim mrežama Facebook, Twitter, Instagram, TikTok i YouTube!