16:12 / 05.06.2019.

Autor: M.Š./Hina

Nova ravnateljica Agencije za odgoj i obrazovanje

Foto: Sanjin Strukic/PIXSELL

Foto: Sanjin Strukic/PIXSELL

Foto: - / PIXSELL

Istaknula je da je hrvatska javnost vapila za novom reformom školstva i napokon su se stekli uvjeti - politički konsenzus.
Dubravka Brezak Stamać imenovana je u srijedu za ravnateljicu Agencije za odgoj i obrazovanje, a jednim od izazova smatra implementiranje predmetnih kurikula na jesen u škole, odnosno način na koji će profesori ući u škole i predavati prema novim kurikulima.

Dubravka Brezak Stamać smatra kako je pred profesorima velik izazov da na jesen počnu predavati prema novim kurikulima i udžbenicima, a za to neće, dodala je, imati previše vremena, jer reforma obrazovanja i frontalno i eksperimentalno u svim školama počinje već na jesen.

- To će biti velik izazov za profesore, ali i za one koji su sudjelovali, stvarali i pisali nove kurikule, rekla je Brezak Stamać.

Istaknula je da je hrvatska javnost vapila za novom reformom školstva i napokon su se stekli uvjeti - politički konsenzus, a nakon toga je nastupila struka koja je, ocijenila je Brezak Stamać, učinila što može prema zadanim parametrima samih kurikula. Sada je pak, ustvrdila je, sve na profesorima, jer kada profesor uđe u razred, sve ostaje na njemu.

- Sve je idealno zamišljeno, a rezultat će se vidjeti, izjavila je novoimenovana ravnateljica AZOO-a. Istaknula je kako je osobno za to da se tom procesu pristupi postupno, odnosno da se učitelje i profesore višestruko educira jer, smatra, jedna edukacija, primjerice u "Školskoj knjizi" ili kod bilo kojeg izdavača nije dovoljna.

Tu su, objasnila je Brezak Stamać, profesori tek upoznati s tim što će novi udžbenici donijeti. Uz napomenu kako ne bi htjela imenovati ni jednu nakladničku kuću posebno, jedna od njih, prema predmetnom kurikulu hrvatskoga jezika, nudi u prvom razredu osnovne škole četiri udžbenika, dakle četiri knjige kojima će se u prvom razredu popratiti nastava hrvatskoga jezika.

Brezak Stamać smatra kako to nikako nije rasterećenje i ono za čim su učitelji i profesori neprestano težili u nastavi, a to je da se program rastereti, da bude više vježbanja i usustavljivanja gradiva.

Ono što se naziva kritičko mišljenje u višim razredima teško je moguće u jednome satu čuti od 30 učenika u jednom razredu, a sve biste ih morali čuti, jer zaključila je, to je bit jezika.

Vijesti HRT-a pratite na svojim pametnim telefonima i tabletima putem aplikacija za iOS i Android. Pratite nas i na društvenim mrežama Facebook, Twitter, Instagram i YouTube!