20:33 / 29.09.2019.

Autor: HRT

Novi detalji potrage za pomorcima nestalim na Atlantiku

-

-

Foto: - / -

O novim detaljima potrage za 11 nestalih članova posade broda Burbon Rod ali i okolnostima koje su dovele do ove havarije govorilo se u večerašnjoj Temi dana.
Potraga za 11 članova posade, među kojima je i hrvatski kapetan Dino Miškić i dalje je u tijeku, priopćila je večeras francuski brodar.

"Potraga za tegljačem Burbon Rhode i dalje je u tijeku, a provodi ju Regionalni centar za traganje i spašavanje uz pomoć francuske mornarice. Jučer navečer su francuski i američki zrakoplovi u moru uočili brod za spašavanje prema kojem trenutno plovi jedan od komercijalnih brodova uključenih u potragu", priopćeno je iz Bourbon Maritime&Logistics.

Iako tvrtka Bourbon nije bila konkretna što su to točno pronašli sinoć, informacija je pak došla do našeg Ministarstva mora.

- Prema situacijskom reportu kojeg je Nacionalna središnjica za traganje i spašavanje Rijeka primila jutros sinoć u kasnim večernjim satima zamijećeno je beživotno tijelo od strane američkog zrakoplova i nakon tog je ta spoznaja potvrđena od jedne pomorske spasilačke jedinice, rekao je u Temi dana Lukša Čičovački, načelnik sektora u Upravi sigurnosti plovidbe Ministarstvo mora. Potraga za nestalima s broda potonulog u Atlantiku  
Bourbon Rhode potonuo je nasred Atlantika, 1200 nautičkih milja od otoka Martinique. Iako je površina potrage izrazito velika, operacija se vodi jako organizirano. Nada za pronalaskom preostalih pomoraca postoji iako su uvjeti bili izrazito teški. O novim detaljima potrage govorilo se u večerašnjoj Temi dana. 

Branko Skorić, predsjednik šibenske Udruge pomorskih kapetana i časnika, kaže kako nema nikakvih novih informacija. 

- Potraga za nestalim pomorcima je u tijeku. Radi se o 5 - 6 sati razlike u vremenskim zonama i za sada nemam nikakvu novu informaciju, rekao je Skorić.

Čičovački smatra kako trenutačno najveći izazov predstavlja ogromno područje ove pretrage.

- Izuzetno je teško uočiti osobu u moru ili malu spasilačku splav na tolikom prostoru. Potragu su posljednjih dana otežali i izuzetno loši vremenski uvjeti i loše stanje mora, objasnio je Čičovački dodavši da akcijom spašavanja koordiniraju Francuzi.

- Operacije se prema onome u što mi imamo uvid odvijaju izuzetno organizirano - jučer i danas u potrazi sudjeluje 7 pomorskih i 2 zračne spasilačke jedinice. Mapiracije su podijeljene u sedam sektora i nadamo se da ćemo uskoro imati bolje vijesti, rekao je Čičovački.

Kapetan Lino Sokolić, zapovjednik je broda Uljanik Plovidbe, tankera Champion, koji se također nalazi na Atlantiku, ali srećom daleko od uragana Lorenzo. Sokolić, koji je gotovo 40 godina na moru, kaže kako se ne može sa sigurnošću tvrditi zašto se Burbon Rod našao na putu uragana.

- Trebalo bi vidjeti okolnosti kako se to dogodilo. Obično se takva nevremena izbjegava, u njih se ne ulazi. Treba vidjeti okolnosti i zašto se to dogodilo, sigurno nitko svojom voljom ne bi ušao u takvo nevrijeme, ustvrdio je.

- Kod takvog nevremen veličina broda nema nekog utjecaja, iako je normalno bolje biti na većem nego manjem brodu. No takvo nevrijeme radi od vas ono što želi, morate se tome prilagoditi i pokušati izaći van. Gledao sam na prognozi to nevrijeme, to je moralo biti strašno, istaknuo je dodavši da u potrazi pomažu i trgovački brodovi koji su se u vrijeme nesreće našli u blizini.

- Ne znam koliko oni mogu pomoći u ovakvim uvjetima, ali barem mogu osmatrati i možda uočiti nekog člana posade na splavi. To je staro pravilo plovidbe da se treba odazvati na svaki poziv u pomoć, istaknuo je Sokolić. 

Branko Skorić objašnjava da odluka posade da napusti brod nije laka i ovisi o situaciji.

- U ovakvim uvjetima sigurno nikome ne bi padalo napamet napustiti brod bez valjanog razloga. U ovom slučaju, prema informacijama koje imamo, čini se da je došlo do prodora mora u tanker. Pretpostavljam da je moj kolega u dogovoru sa svojim časnicima odlučio napustiti brod. I oni su to učinili, vjerojatno, vidimo da su trojica spašena. Tu splav koja je teška oko 70-80 kg u takvim ekstremnim uvjetima treba baciti u more i povući konopac koji će aktivirati inertni plin i osloboditi splav iz kontejnera. Ako to ne uspiju napraviti i kontejner krene tonuti hidrostatska kuka na 5 metara dubine će aktivirati i katapultirati splav na površinu. Da li su oni uspjeli to napraviti i u tim uvjetima napustiti brod, doći do splavi i ukrcati se - ne znam, teško je to reći, nadam se da jesu, rekao je Skorić.

Lukša Čičovački ističe kako je teško u ovome trenutku reći kakve su šanse za spašavanje nestalih pomoraca.

- Ja sam siguran da će francuski kolege sa svim drugim spasilačkim timovima koji se sada nalaze na Atlantiku napraviti sve da pronađu osobe. Hoće li te osobe biti žive ili možda neće teško je reći. To je neizvjesnost u kojoj se sada nalazimo, kaže Čičovački.

Vijesti HRT-a pratite na svojim pametnim telefonima i tabletima putem aplikacija za iOS i Android. Pratite nas i na društvenim mrežama Facebook, Twitter, Instagram i YouTube!