Mostovi u Zagrebu gradili su se od zapada prema istoku. Najstariji Savski most je nastao potkraj 30-ih godina. Izvorno je bio planiran za kolni promet, a danas se njime koriste pješaci i biciklisti. Zatim je 1959. građen Most slobode, pa '74. Most mladosti. Na zapadnoj strani 80-ih godina izgrađen je Jadranski most. Potres i neadekvatno održavanje učinili su svoje i mostovima je potrebna cjelovita obnova.
- Dugo se pričalo o potrebi održavanja tih mostova, prometnog održavanja. I prošloj administraciji je često bilo zamjerano da se ne brine adekvatno za te mostove. Ovoj vlasti je to izrazito bitno. I mi smo u tom smislu započeli i planiramo niz aktivnosti na održavanju svih mostova, naglasio je Luka Korlaet, zamjenik zagrebačkoga gradonačelnika.
Sadašnja zagrebačka vlast do sada je obnovila Most mladosti. Pješački rubni dio ponovno je betoniran.
- Nakon toga je u našem mandatu saniran i Domovinski most, a isto tako sjećate se da smo u ožujku otvorili i kompletno obnovljeni, ne samo u smislu gornjeg ustroja, nego i u smislu njegove donje strane, dakle stabilizirali smo ga i dodatno potresno učvrstili, stari Savski most, odnosno pješački, biciklistički most, govori Korlaet.
Ove godine počeli su radovi na sanaciji Mosta slobode, kao i Jadranskog mosta. A u 2023. ta će se dva mosta opsežno rekonstruirati.
- To će biti velika investicija ukupne vrijednosti čak 150 milijuna kuna. Tako da mijenjat će se, obnavljat će se i njihova konstrukcija, njihovi potpornji, ležajevi, protupotresna stabilizacija, a naravno i gornji ustroj te zamjena kompletno svih slojeva uključujući asfalt i nogostup, rekao je .
U obnovu mostova i vijadukata uložit će se 400 milijuna kuna, od čega je iz sredstava EU-a sufinancirano 120 milijuna. Postavlja se i pitanje što je s Jarunskim mostom, čiji je projekt izrađen još 2007.,a otada je sve stalo?
- Bili smo nedavno na sastanku u Ministarstvu prometa s ministrom Butkovićem i izražena je želja i namjera da se taj projekt pokrene. U smislu financiranja, dogovoreno je neko načelno sufinanciranje grada i države, s obzirom na to da se radi o financijski jako zahtjevnom projektu, govori Korlaet.
Trasa Jarunskog mosta zacrtana je u Generalnom urbanističkom planu, međutim, građani izražavaju zabrinutost zbog njegove blizine Jarunskom jezeru.
- Svakako ćemo saslušati građane i pokušati možda kroz izmjene i dopune generalnog plana koje upravo kreću, korigirati malo tu trasu, naglašava.
Mostovi su samo jedan od problema prometne infrastrukture Grada Zagreba.
- Dakle, mi moramo temeljiti strategiju na postojećoj, dorađivati je, ali sustavno smanjivati broj vozila u prometu poboljšavanjem javnog prijevoza, svojevrsnim intermodalnim pristupom, izgradnjom mreže parkirališta. Trebamo motivirati ljude da manje voze kroz centar osobnim vozilima, istaknuo je Željko Marušić, prometni stručnjak.
S obzirom na prometno opterećenje metropole, Zagrebu svakako nedostaje još mostova kako bi se olakšalo prometovanje u kritičnim dijelovima grada.