14:14 / 13.02.2019.

Autor: HRT

Obuljen Koržinek: Smjernice medijske strategije tiču se svih dijelova medijskih politika

Dalibor Urukalovic/PIXSELL

Dalibor Urukalovic/PIXSELL

Foto: - / PIXSELL

Obuljen Koružinek je predstavila u kojoj je fazi priprema medijske strategije za koju očekuje da će se u sljedećim tjednima otvoriti javna rasprava.
Ministrica kulture Nina Obuljen Koržinek istaknula je na 2. Hrvatskom radijskom forumu da se osnovne smjernice nove medijske strategije tiču svih dijelova medijskih politika, uz reviziju institucionalnog okvira, a ključne teme su ulaganje u kvalitetno novinarstvo, uređivanje pitanja koncentracije vlasništva i noviji fenomeni koji se vežu uz nove tipove konzumacije medija.

Obuljen Koružinek predstavila je u kojoj je fazi priprema medijske strategije za koju očekuje da će se u sljedećim tjednima otvoriti javna rasprava.

- Osnovne smjernice tiču se svih dijelova medijskih politika, uz reviziju institucionalnog okvira. Ključne teme su ulaganje u kvalitetno novinarstvo, tj. poticanje novinarstva, uređivanje pitanja koncentracije, pitanja novijih fenomena koji se vežu i uz nove tipove konzumacije - kazala je.

Obuljen Koržinek dodala je da se proces donošenja medijske strategije događa usporedno s izradom Nacionalne razvojne strategije Republike Hrvatske do 2030. godine, a započeli su i s pripremama revizije zakonodavstva - ove godine Zakona o elektroničkim medijima, izmjene Zakona o Hini, a sljedeće godine i krovni Zakon o medijima.

Izaslanica predsjednika Hrvatskoga sabora i članica saborskog Odbora za za informiranje, informatizaciju i medije Irena Vuksanović Petrijevčanin naglasila je da su za uspješnu prilagodbu medija bitna dva preduvjeta - financijska sredstva i poticajna legislativa.

- Jedan od konkretnih poteza koje treba učiniti je donošenje paketa izmjene medijskih zakona - kazala je posebno apostrofirajući izmjene Zakona o elektroničkim medijima, osnaživanje neovisnosti regulatora, sustav državnih potpora i ostalih potpora elektroničkih medija.

Predsjednica HUP-a Gordana Deranja je navela podatke iz velikog istraživanja koje je prije dvije godine provedeno za Agenciju za elektroničke medije, koji govore da je radio u našoj zemlji i dalje svakodnevno prisutan u životima velike većine građana. Istraživanje je pokazalo da nakon televizije najveći broj građana sluša radio, čak i više nego što se koristi internetom.

- To govori o iznimnoj važnosti radija i potrebi da se osiguraju uvjeti koji će omogućiti opstanak i poslovanje komercijalnih radija i neprofitnih i javnih radija - naglasila je Deranja.

Predsjednik Vijeća za elektroničke medije Josip Popovac naveo je da u Hrvatskoj ima 35 televizijskih kanala, 155 radijskih, 330 elektroničkih publikacija i na Pay TV platformama i internetu još dodatnih 82 kanala, od čega osam radijskih.

- Ukupni prihodi 155 radijskih postaja iznose otprilike 470 milijuna kuna. Ukupno medijsko tržište procijenjeno je negdje, zajedno s Hrvatskom radiotelevizijom, na otprilike dvije milijarde kuna - kazao je Popovac.

Najavio je da će ove godine iz Fonda za pluralizam biti izdvojeno 15,3 milijuna kuna za različite projekte radijskih nakladnika.

Vijesti HRT-a pratite na svojim pametnim telefonima i tabletima putem aplikacija za iOS i Android. Pratite nas i na društvenim mrežama Facebook, Twitter, Instagram i YouTube!