11:47 / 29.05.2019.

Autor: I.H./HRT/Hina

Održan okrugli stol na temu "Učitelji budućnosti"

Foto: Tomislav Miletic/PIXSELL

Foto: Tomislav Miletic/PIXSELL

Foto: - / PIXSELL

Ovo je nacionalna tema, ali i tema koju će Hrvatska predložiti kao jednu od prioritetnih za Europsku uniju - za vrijeme hrvatskog predsjedanja Vijećem EU-a iduće godine.
U Ministarstvu obrazovanja održan je prvi u nizu okruglih stolova na kojima će se raspravljati o učiteljima budućnosti te strategijama učenja i poučavanja.

To je nacionalna tema, ali i tema koju će Hrvatska predložiti kao jednu od prioritetnih za Europsku uniju - za vrijeme hrvatskog predsjedanja Vijećem EU-a iduće godine.

Istaknuto je da učitelji budućnosti trebaju biti sposobni autonomno planirati i izvesti obrazovni proces.

- Naglasak će biti prije svega koje se kompetencije traže danas da bismo učenicima u školi mogli osigurati obrazovanje koje im daje dobre temelje za poslove koje danas još ne znamo kakvi su i kakve će obavljati, rekla je ministrica znanosti i obrazovanja Blaženka Divjak.

Jasminka Ledić s Filozofskog fakulteta u Rijeci smatra da u tome iznimno važnu ulogu ima uvažavanje europskih obrazovnih vrijednosti. To su ponajprije europsko građanstvo i identitet, višejezičnost i mobilnost.

- Te se vrijednosti često pogrešno suprotstavljaju nacionalnim obrazovnim vrijednostima, osobito kad se u nacionalnim kurikulumima naglašava etnocentrična dimenzija, što je, po nekima, izvor negativnih procesa u Europi, kazala je.

Maja Cindrić sa Sveučilišta u Zadru kazala je da je percepcija učiteljskog zanimanja opterećena društvenim problemima, ali da tijekom studiranja kod studenata raste želja za mijenjanjem svijeta kroz obrazovanje, što smatra najvećim motivirajućim faktorom za rad u školi.

Matija Bašić s PMF-a u Zagrebu govorio je o iskustvima projekta istraživačke nastave matematike, u kojoj se učenik stavlja u ulogu znanstvenika, u kojoj u središtu matematički problem, a nastavnik nije predavač nego vodi i podupire proces učenja.

Davorka Osmak Franjić iz Ureda pravobraniteljice za djecu kazala je da istraživanje participacije djece u školi pokazalo da djeca žele sudjelovati, da su svjesna da zbog znanja i društvene moći koji odrasli imaju ne mogu biti ravnopravni s njima, ali da s pravom traže da se sasluša njihovo mišljenje.
Foto: Tomislav Miletic/PIXSELL

Foto: Tomislav Miletic/PIXSELL

Foto: - / PIXSELL

Vijesti HRT-a pratite na svojim pametnim telefonima i tabletima putem aplikacija za iOS i Android. Pratite nas i na društvenim mrežama Facebook, Twitter, Instagram i YouTube!