20:13 / 09.07.2021.

Autor: Dinko Kreštalica/Dnevnik/IMS/I.Z./HRT

Oprez - romobili na cestama!

default error photo

Napokon se najavljuje zakonsko reguliranje kretanja električnih romobila u prometu. Vozače romobila, kojih je na cestama svakim danom sve više, a njihova su prijevozna sredstva sve brže, do sada se tretiralo kao pješake. Novim bi zakonom postali punopravni sudionici u prometu, s ograničenjima i obvezama. 

Na hrvatskim cestama svakodnevno prometuje više od 20 000 romobila, no u zakonu oni ne postoje.

- Čuo sam ide novi zakon vozim ga već nekih godinu dana i puno mi olakšava. Slažem se da bi se trebalo ograničiti u nekakvom smislu brzine motora ili nešto kretnje, rekao je Filip.

- U pravilu se spuštam s romobila kad prelazim pješački prijelaz i guram, a brzinu uvijek prilagođavam trenutnom stanju. Znači, ako ima pješaka usporim, dajem zvučne signale, dodao je Alen.

U dopunjenom zakonu predviđena je nova kategorija vozila koja će se zvati - "osobna prijevozna sredstva".

- Tim prijevoznim sredstvom smjet će upravljati osoba koja je starija od 14 godina, mlađi od 16 morat će obavezno na glavi imati kacigu za vrijeme vožnje, osobnim prijevoznim sredstvom će se moć upravljati biciklističkom stazom u smjeru kretanja. Ako staza ili traka ne postoje moći će prometovati površinom za kretanje pješaka, poručio je Nikola Milas iz Služba za sigurnost cestovnog prometa Ravnateljstva policije.

Najvažnije - romobilom se više neće smjeti na cestu! Od sredstva lake mobilnosti, stručnjaci kažu, romobili su postali sredstvo nesigurnosti. S vremenom su postali sve brži i snažniji. 

- Naravno da se na gabarite takvih vozila pojavila ta nesigurnost s obzirom na to da takva vozila odnosno romobili imaju vrlo male kotače i ti kotači su u odnosu na masu vozača vrlo nesigurni i u odnosu na upravljač koji je direktan su vrlo nesigurni, dodao je prometni stručnjak Rajko Horvat.

Zakon pozdravljaju i u Udruzi vozača romobila, slažu se da se brzina ograniči na 25 kilometara na sat, no sporno im je ograničavanje snage romobila.

- Ti jači romobili kojih je već preko 95 posto već na cesti su sigurniji za prometovanje za sve sudionike i za samog vozača romobila i za pješake i za sve zbog boljih karakteristika, većih kočnica. Znači, kraći zaustavni put, veći kotači su sigurniji manja je mogućnost pada, kazao je potpredsjednik Hrvatske udruge vozača električnih romobila "HUVER" Mirza Botonjić.

Kazne za vozače romobila bit će kao i one za bicikliste - od 300 do 500 kuna. Romobili jačih performansi morat će se registrirati.

Vijesti HRT-a pratite na svojim pametnim telefonima i tabletima putem aplikacija za iOS i Android. Pratite nas i na društvenim mrežama Facebook, Twitter, Instagram i YouTube!