22:21 / 04.05.2021.

Autor: V.G./Otvoreno/HRT

Otvoreno: Kako se Hrvatska pripremila za turističku sezonu?

Otvoreno o turističkoj sezoni

Otvoreno o turističkoj sezoni

Foto: Otvoreno / HRT

 Ja sam optimistična, ali uvijek oprezna. Učinit ćemo sve da napravimo što bolje pripreme za sezonu, počevši od oznake "Safe stay" do antigenskih testova, dodatnih punktova, do označavanja naših otoka kao zelenih. Domaća zadaća je na svima nama, a to je da poštujemo mjere i samim time osiguramo sezonu, rekla je Nikolina Brnjac, ministrica turizma i sporta, gostujući u emisiji Otvoreno.

Nikolina Brnjac, ministrica turizma i sporta, u emisiji "Otvoreno" rekla je da se već krajem prošle godine počelo s pripremama za ovogodišnju turističku sezonu.

- Napravili smo "Safe Stay" oznaku, to su naši epidemiološki standardi i mjere čime šaljemo jasnu poruku da se poštuju sve epidemiološke mjere, te ukoliko objekt ima tu oznaku, da je gost tamo siguran. Krenuli smo s cijepljenjem turističkih djelatnika, imamo izuzetan odaziv. Cjepivo dolazi, što znači da se vodi računa i o turističkom sektoru i najvažnije što su svi upoznati s tim da se turistički sektor cijepi. Pripremili smo kao Vlada preko 20 milijuna kuna za nabavu antigenskih testova, te dogovorili smo s regionalnim turističkim zajednicama i stožerima gdje će biti punktovi tj. gdje će se turisti po povratku u svoju destinaciju moći testirati. Pripremili smo i brend kampanju koja će se emitirati na našim emitivnim tržištima. Danas smo pokrenuli kampanju za otkrivanje ruralne Hrvatske, što je važan segment za domaće turiste, otkrila je.

Brnjac je rekla da je Hrvatska već 1. travnja definirala pravila o tome tko sve smije ući u Hrvatsku. 

- Da mogu ući oni koji su se cijepili, koji su preboljeli i oni koji imaju negativan test. To je rezultat novih linija koje dolaze u RH. I ove godine će se koristiti sustav "Enter Croatia", koji je olakšao prolaznost na granici, a turisti su ga pohvalili jer je bio brz ulazak u zemlju, rekla je Brnjac dodajući da je definirano između 300 i 400 punktova gdje će se turisti moći testirati.

Ministrica je rekla da bi zeleni digitalni certifikat trebao donijeti ujednačene kriterije, da se zna kako, kada i pod kojim uvjetima se turist može vratiti u svoje zemlju. Očekuje da bi on trebao biti donesen do sredine lipnja.

Brnjac je rekla kako se turistička kretanja mijenjaju. Gosti bježe iz masovnog turizma i traže sigurnost.

- Okreću se prirodi, zdravoj hrani, sve što ruralna Hrvatska nudi. Iznenadili smo se koliko smo imali pozitivan feedback stranih turista koje zanima jedna ovakva kampanja, rekla je.


Ostojić: Sezone će biti ako epidemiološka situacija bude atraktivna

Veljko Ostojić,
direktor Hrvatske udruge turizma, pohvalio je projekt "Safe Stay" koji je, kako je rekao, prihvaćen dobro i na svim emitivnim tržištima.

- Mislim da je nulta točka ovogodišnje sezone pitanje epidemiološke situacije, biti ili ne biti hrvatskog turizma je prihvatljivo ili atraktivno epidemiološko stanje u zemlji. Trenutno najkvalitetniji alat kojim do toga možemo doći je cijepljenje. Mi imamo oko 100.000 djelatnika u turizmu koje treba procijepiti, a do početka sezone imamo 25 dana. Prosječno dnevno trebamo cijepiti 4000 ljudi koji se bave turizmom. Svaki dan zaostatka rezultirat će kraćom sezonom, a to nitko ne želi, rekao je Ostojić te dodao kako trebamo jače, preciznije i intenzivnije organizirati na regionalnoj razini punktove za testiranje.

- To traže naše najznačajnije zemlje prilikom povratka njihovih građana, mislim da tu ima mjesta za napredak i za promotivnu kampanju koja će pokazati da se gosti brzo i jeftino mogu testirati, rekao je Ostojić te upozorio kako se moramo pripremiti i na granicama.

- Sigurno će to biti velik izazov za službenike. Moramo osigurati da granice budu protočne. Moramo bolje od lani komunicirati na dnevnoj osnovi sa svim relevantnim podacima prema svim emitivnim tržištima, s jasnim porukama kako doći u Hrvatsku, što ih čeka u Hrvatskoj i što se čini ako se nekim nesretnim slučajem nešto gostima dogodi, rekao je Ostojić.

Rekao je kako smo lani učinili neke greške koje se ove godine ne smiju ponoviti. 

- Moramo pomno pratiti koje su epidemiološke mjere na snazi u najznačajnijim emitivnim zemljama, koji su režimi povratka u matične zemlje i sukladno tome donositi naše ključne odluke. Ukoliko to učinimo i sredimo epidemiološko stanje u zemlji, nema straha za sezonu. Svjesni smo da predsezone neće biti, ali sam veliki optimist što se tiče glavne sezone i posezone, rekao je.

- Ako je režim takav da oni moraju ići u karantenu pri povratku u zemlju, od te sezone nema ništa, rekao je Ostojić dodajući da očekuje  da će ove godine igra biti više fer, ali ističe da moramo  sami napraviti domaću zadaću i pripremiti se za sezonu.

- Nemamo pravo očekivati da će se bilo tko drugi brinuti o turističkoj sezoni ako se mi o tome ne brinemo. Sezone će biti ako epidemiološka situacija bude atraktivna. 

Podsjetio je kako lani nismo zabilježili niti jedan slučaj covida u komercijalnim smještajima što je dokaz visoke profesionalnosti svih radnika. Ostojić očekuje kako će ova sezona biti bolja od prošlogodišnje, ali lošija od 2019.

- Svi skupa budimo proaktivni, cijepimo se, sredimo epidemiološku situaciju, kvalitetno komunicirajmo se emitivnim tržištima i nema straha, rekao je.

Cijepljenje nautičkih djelatnika još nije počelo

Luka Šangulin,
zamjenik predsjednika Udruženja pružatelja usluga smještaja na plovilima - charter HGK, rekao je kako nitko od djelatnika u nautici još nije cijepljen.


- Nama je sezona na sreću već krenula. Naša glavna konkurencija u Grčkoj već dugo reklamira veliku procijepljenost po otocima. Mi smo bili upućeni da se probamo organizirati na lokalnoj razini ,što je teško. Teško je procijepiti djelatnike u jednom trenutku, što ako se pojave nuspojave. Na sreću klijenti se osjećaju sigurno, ali mislim da možemo tu puno više i bolje, rekao je.

- U predsezoni imamo veliki interes nama bliskih zemalja,  Mađarska, Poljska, Češka, Slovačka. Nažalost klijenti iz Austrije i Njemačke dolaze u malom broju, zbog velikih problema pri povratku kući. Većina gostiju sebi ne može priuštiti nakon tjedan dana boravka na plovilu da ostane još kući na godišnjem odmoru, koji to nije. Amblem "Safe Stay" mora biti obvezujući, o nama ovisi koliko će dugo ova sezona trajati.

Prošle godine sezona je završila brzo, to ne smijemo dopustiti ove godine, poručio je Šangulin.

- Trebamo se procijepiti što prije, osigurati gostima dovoljno termina za testiranje,  osigurati u posezoni subvencionirane testove i vjerujem da imamo bistru budućnost ispred nas i da se u 2022. možemo vratiti tamo negdje gdje smo bili 2019. rekao je.

Sportska događanja stavljaju Zagreb na kartu kao zanimljivo odredište

Martina Bienenfeld
, direktorica Turističke zajednice grada Zagreba, rekla je kako najave Ryanaira svakako ohrabruju. Istaknula je Croatia Airlines koji je cijelo vrijeme povezivao Hrvatsku s Europom i svijetom. 

- Jako je dobro da se Ryanair uključuje jer to znači da Zagreb predstavlja jednu značajnu city break destinaciju. 

Što se tiče punktova za testiranje turista, rekla je kako 14 privatnih poliklinika i dvije javne ustanove pružaju uslugu testiranja.

- To je još jedan pokazatelj da smo odgovorni, zaključila je.

Bienenfeld je rekla kako goste najviše zanima kakva je mogućnost testiranja pri povratku u matične zemlje. 

- To su gosti koji traže individualni boravak u destinaciji, određene dijelove grada gdje mogu biti u manjim grupama, brine se više o sebi, svom zdravlju...Čini mi se da ćemo još neko vrijeme morati naučiti živjeti s covidom. Prioritet je njihova sigurnost, rekla je.

Od početka godine zatvorilo se 60 jedinica privatnog smještaja. Ipak, od početka  2021. otvorilo se i 30 novih jedinica privatnog smještaja. Od 72 hotela u najuspješnijoj 2019. godini za Zagreb, danas radi 69 hotela.

- Prošli mjesec smo imali izuzetno dobru sliku s obzirom na situaciju, a tome su doprinijele sportska događanja, WRC, Svjetski kup u veslanju...Velika sportska događanja stavljaju Zagreb kao zanimljivo odredište, bez obzira što ovaj čas nema gledališta, rekla je.

- Što prije procijepiti turističke djelatnike, to će biti garancija da će se turisti osjećati sigurno i dolaziti u Hrvatsku. Mislim da je ključno međusobno povezivanje i povjerenje, rekla je.

Ruralna Hrvatska cjelogodišnja destinacija

Aleksandra Kuratko Pani,
voditeljica Udruge ruralnog turizma Hrvatske, rekla je kako je područje ruralne Hrvatske cjelogodišnja destinacija te su tijekom zime i ranog proljeća bili više pogođeni pandemijom koronavirusom.

- Osim cijepljenja, kojeg mi na kontinentu još nemamo, mi u svim istupima apeliramo na odgovornost pojedinaca koji nas posjećuju. Nastojimo se pridržavati svih epidemioloških mjera, do sada imamo pozitivna iskustva, rekla je Kuratko Pani dodajući da bilježe turistički rast.

- Građani su prepoznali hrvatsko selo, ambijent, zdravu hranu, boravak u prirodi, posjete nacionalnim parkovima. To je jedan novi trend koji nas zaista veseli i ova kampanja to ima za cilj promovirati, rekla je.

Novom kampanjom, rekla je Kuratko Pani, želi se poslati poruka da je ruralna Hrvatska neistražena destinacija za strane, a prvenstveno domaće goste. 

- To je cjelogodišnja destinacija, puna sadržaja koje je tek potrebno istražiti. U toj destinaciji djeluju jako vrijedni ljudi. Mi govorimo o razvijanju održivosti tih ruralnih krajeva. Ova kampanja, iako smo je čekali godinama, je dobro pogođena, rekla je Kuratko Pani dodajući kako se nadaju dobroj sezoni.

Vijesti HRT-a pratite na svojim pametnim telefonima i tabletima putem aplikacija za iOS i Android. Pratite nas i na društvenim mrežama Facebook, Twitter, Instagram i YouTube!