Otvaranje nove pješačke zone u Zagrebu, građani podijeljeni

07:00 / 18.05.2022.

Autor: Marisabel Majić/Regionalni dnevnik/IMS/I.Z./HRT

Nova pješačka zona u Zagrebu

Nova pješačka zona u Zagrebu

Foto: Regionalni dnevnik / HRT

Nova pješačka zona u Zagrebu, u Staroj Vlaškoj, trebala bi biti otvorena 28. svibnja. Poštuju li se postojeće pješačke zone i drže li se novih pravila vozači, provjerili smo na primjeru Tesline ulice u središtu grada, od Preradovićeve do Gajeve. To je pješačka zona od 2012. 

Njome smiju prometovati taksisti, dostavna vozila i stanari s vlastitim parkirališnim prostorom u dvorištu. Pitali smo građane poštuju li vozači pješačku zonu.

- U principu ide taksi, mislim da se poštuje. Vidim ponekad i osobne automobile. Parkiraju se na prolazima, ali većinom su to taksi-službe, rekla je Nevenka iz Zagreba.

- Ne poštuje se uopće. Non-stop se voze automobili, voze se i bicikli i romobili. Ovo nema apsolutno nikakva smisla. Ne samo ova pješačka zona nego cijela pješačka zona u centru Zagreba, poručio je Goran.

- Idu i osobni automobili i svi, svi idu. Svaki dan sam ovdje. Ne poštuju ni crveno ni zeleno, jedan opći nered, dodao je Lučano.

- Rekla bih da se poštuje većinu dana. U principu, koliko prolazim, u jutarnjim satima možda malo manje, ali popodne se sigurno prati, kazala je Antonija.

Tijekom našeg snimanja Teslinom je ulicom nepropisno prošlo najmanje deset osobnih automobila. Iz Grada kažu da su o tom problemu već razgovarali s policijom.

- Napravit ćemo povećanu kontrolu na tom dijelu i učiniti da Teslina ulica doista ostane pješačka zona. Neki naši sugrađani ne osvrću se previše na znakove i prolaze povećanom brzinom tim prostorom, naglasio je zamjenik gradonačelnika Zagreba Luka Korlaet.

Stručnjaci smatraju da je proširenje pješačkih zona pozitivan trend i da to rade i razvijene europske zemlje, ali i da gradska vlast mora jasnije iznijeti što znači veći broj pješačkih zona. U svakom slučaju ugodniji boravak u središtu grada pješacima, ali treba riješiti problem i za vozače.

- Ako negdje sprječavamo dolazak automobila, ljudima moramo dati alternativu. Ljudi imaju potrebu za kretanjem, ljudi imaju potrebu za mobilnošću i to bi trebalo za kratke udaljenosti raditi pješice, za malo veće udaljenosti biciklom i za najveće udaljenosti javnim prijevozom, istaknuo je Marko Šoštarić s Fakulteta prometnih znanosti.

Kazne za nepropisan ulazak u pješačku zonu iznose od 500 kuna, no rijetko se izdaju. S obzirom na to da aktualna gradska vlast planira uvesti nove pješačke zone, kako bi imale smisla, nužno je osigurati da se poštuju i ove postojeće.


Vijesti HRT-a pratite na svojim pametnim telefonima i tabletima putem aplikacija za iOS i Android. Pratite nas i na društvenim mrežama Facebook, Twitter, Instagram i YouTube!