08:44 / 14.04.2020.

Autor: HRT

"Ovo je doba gdje su i učenici i nastavnici pokazali veliku kreativnost"

-

-

Foto: - / -

Brezak Stamać je rekla da je cijela Europa, gotovo i svijet, zatvorio škole. Što znači da on-line nastava nema svoju alternativu.
Danas će se održati virtualni sastanak ministara obrazovanja EU-a na temu mature i upisa na fakultete. Videokonferencijom će predsjedati ministrica Blaženka Divjak koja će sutra biti gošća emisije Dobro jutro, Hrvatska, pa će nas izvijestiti o ishodu i zaključcima tog sastanka.

A u ovome tjednu započinje ocjenjivanje učenika u školi na daljinu. Kako će se ono provoditi i kakvi su dosadašnji odjeci online škole u emisiji Dobro jutro Hrvatska govorili su ravnateljica Agencije za odgoj i obrazovanje Dubravka Brezak Stamać i predsjednik udruge Pragma Nedjeljko Marković.

Brezak Stamać je rekla da je cijela Europa, gotovo i svijet, zatvorio škole.

- Što znači da on-line nastava nema svoju alternativu. U Zagrebu su u potresu 23 osnovne škole bitno devastirane, dvije srednje škole, 20 fakulteta, 18 instituta. Čak i da nije bilo korone, bilo bi pitanje kamo bi se đaci i studenti u Zagrebu mogli skloniti.

- Uvijek postoje oni koji su zadovoljni i koji nisu zadovoljni ovakvom nastavom. Načelno, treba nam puno strpljenja jer nastava na daljinu dosad nije bila prakticirana. Djelomično na otocima, zbog nedostatka učitelja, ali vrlo rijetko.

- Postoji istraživanje. Riječ je o međunarodnoj mreži koju je osnovala Europska komisija. Oni su pratili kako su se djeca i roditelji snašli u Europi. Italija je zatvorila škole 5. ožujka. 16. ožujka veći dio Europe, 23. ožujka i Velika Britanija. Trenutno samo Island i Švedska imaju nastavu. Ima poteškoća, pogotovo u svladavanju raznih tehnologija i internetskih platformi jer različiti su načini kako su se pojedine zemlje tome dovinule. Većinom kao i Hrvatska. Televizija, on-line nastava u virtualnim učionicama, od whatsupa, mailova, kako su se nastavnici dovinuli da dođu do svojih učenika.

Marković je rekao da je situacija većinom jako dobra.

- Većina nastavnika se izvrsno prilagodila ovoj situaciji. Imamo neke podatke iz Talis istraživanja. 9 od 10 nastavnika je odlučilo biti nastavnikom zato što želi mijenjati živote djece. Ovo je sad možda upravo pokazatelj zašto su oni uspisali svoj studij i rade u učionicama.

- Možemo cijelu raspravu podijeliti na obrazovanje na daljinu koje se tiče cijele obitelji, društva, na učenje na daljinu koje se tiče učenika i rad na daljinu koji se tiče nastavnika. Oni kažu da je jedan od temelja njihovog rada pogled u oči djece. Provjeravaju jesu li djeca dobro čula, razumijela. I sad im nedostaje upravo taj dio, ta povratna informacija. Ali su se prilagodili, naučili su nove tehnologije. Često komuniciraju s roditeljima koji su se isto prilagodili. Prije krize neki su roditelji imali otpor prema Facebooku, Whatsupu, ali su i oni pokazali da mogu svladati nove tehnologije. Zato je ova situacija bila test za sve njih.

Brezak Stamać je rekla da je ovo vrlo neprirodna situacija.

- Djeca se moraju ustati za školu i gledati televiziju kako bi učili iako im je ona dosad služila za razonodu. Očekuje se velika podrška roditelja.

- Što se tiče ocijenjivanja, resorno ministarstvo je dalo upute o vrednovanju i ocijenjivanju on-line nastave. Naglasak je na praćenju đaka, prvenstveno njihovih aktivnosti. Naglasak je na na manjim zadaćama.

- Ako će se ocijenjivati, naglasak je u uputama da to budu veći projekti. Eseji, mali istraživački rad, za mnju djecu nekakva mentalna mapa. Pravu brojčanu ocjenu bimogli imati predmeti od 4 puta tjedno - to su hrvatski i matematika. Činimo to samo ako je neophodno jer znamo koliko je teško napraviti on-line test u razredu.

- Ove školske godine đaci su imali pauzu zbog štrajka, no nastavnici su to uspješno nadoknadili. Djeca imaju određeni broj ocjena, a ocjene 4. i 5. mjeseca ne bi smjele biti presudne za njihovu konačnu ocjenu. Važno je da dijete kontinuirano uz knjigu, da ima svakodnevne radne navike i nastavnici bi to svakako morali imati na umu.

Marković je rekao da je veliki naglasak na samom procesu učenja.

- Ne samo na količini. Ovo je doba gdje su i učenici i nastavnici pokazali veliku kreativnost. Krive su okolnosti ali je sadašnja situacija za učenike jako dobra.

Brezak Stamać je rekla da upisi za osmaše neće biti upitni. Održat će se e-upisi kao i prošle godine, a prijemni se neće održati.

- Maturanti će biti podložni svim procjenama nacionalnog stožera. 22. svibnja će maturantima završiti godina. 16. svibnja se trebao pisati esej iz hrvatskog jezika. Jedino što znamo pouzdano je da se taj esej neće pisati, odnosno da će biti pokusni esej. Jedan od pokušaja je i sa on-line pisanjem eseja. A hoće li đaci krajem šestog, sedmog ili osmog mjeseca doći u škole pisati maturu, jako nam je teško sad procijeniti. Ovisit će o mjerama stožera. Da Hrvatska nema državnu maturu, što neki zagovaraju je vrlo opasna namjera. Školska godina nije upitna, nastava traje, djeca će biti ocijenjena.

- Studentima je sigurno lakše. Ništa se neće poništavati.

Marković je rekao se ništa dramatično neće dogoditi ako se već sad odluči da će se državna matura odražati u rujnu.

- Mislim da bismo time pomogli našim učenicima i roditeljima, smanjili bismo napetost, frustriranost. Jer su zbog neizvjesnosti učenici pod dodatnim stresom.

Vijesti HRT-a pratite na svojim pametnim telefonima i tabletima putem aplikacija za iOS i Android. Pratite nas i na društvenim mrežama Facebook, Twitter, Instagram i YouTube!