S prvim minutama subote u Hrvatskoj je počela izborna šutnja uoči drugog kruga lokalnih izbora koji se održavaju u nedjelju, 1. lipnja. Trajat će sve do zatvaranja biračkih mjesta, u nedjelju u 19 sati.
31.05.2025.
Zadnja izmjena 00:00
Autor: T.V./HRT
S prvim minutama subote u Hrvatskoj je počela izborna šutnja uoči drugog kruga lokalnih izbora koji se održavaju u nedjelju, 1. lipnja. Trajat će sve do zatvaranja biračkih mjesta, u nedjelju u 19 sati.
Tijekom izborne šutnje zabranjeno je javno predstavljanje izbornih programa, nagovaranje birača da glasuju za određene liste ili kandidate, kao i objavljivanje izbornih procjena i neslužbenih rezultata. Državno izborno povjerenstvo (DIP) pozvalo je sve sudionike izbornog procesa – građane, stranke i medije – da poštuju ovu zakonom propisanu zabranu.
Za kršenje šutnje predviđene su novčane kazne: 398,17 eura za fizičke osobe, od 1.327,23 do 3.981,68 eura za kandidate, od 13.272,28 do 66.361,40 eura za pravne osobe, poput političkih stranaka ili medija, te od 1.327,23 do 3.981,68 eura za odgovorne osobe unutar pravnih osoba.
Povrede se prijavljuju nadležnim općinskim, gradskim i županijskim izbornim povjerenstvima te Izbornom povjerenstvu Grada Zagreba.
Državno izborno povjerenstvo (DIP) pozvalo je kandidate, te druge fizičke i pravne osobe da ne iznose i ne obrazlažu izborne programe, ne objavljuju poruke i fotografije kandidata u medijima, ne postavljaju nove plakate ili letke, ne pozivaju birače da glasuju za pojedine kandidate, ne šalju im sms poruke, mejlove itd.
Pozvalo ih je i da ne postavljaju nove promidžbene sadržaje poput statusa, video klipova, slika ili komentara na društvenim mrežama, odnosno platformama, a koji se izravno objavljuju na naslovnicama kao novosti ili na privatnim profilima povezanih privatnih korisnika društvenih mreža.
Medije i medijske nakladnike DIP poziva da ne objavljuju fotografije, izjave, intervjue, da ne prenose eventualne konferencije za medije, javne događaje ili obraćanje javnosti kandidata, bez obzira radi li se o temi izravno vezanoj uz izbore ili o bilo kojoj drugoj temi.
Poziva ih i da iz svojih programskih sadržaja uklone sve što predstavlja izbornu promidžbu, kao što su primjerice reklame, linkovi i slikovni linkovi-oglasi (banneri) na portalima koji vode na mrežne stranice izbornih sudionika.
Vijesti HRT-a pratite na svojim pametnim telefonima i tabletima putem aplikacija za iOS i Android. Pratite nas i na društvenim mrežama Facebook, Twitter, Instagram, TikTok i YouTube!
Autorska prava - HRT © Hrvatska radiotelevizija.
Sva prava pridržana.
hrt.hr nije odgovoran za sadržaje eksternih izvora