Počeli radovi na sanaciji Domovinskog mosta, trajat će šest mjeseci

14.06.2021.

12:14

Autor: V.G./HRT/Hina

Domovinski most

Domovinski most

Foto: Matija Habljak / PIXSELL

Gradonačelnik Tomašević prisustvovao je otvorenju radova na obnovi zagrebačkog Domovinskog mosta. Iako je to relativno novi most, pušten u promet 2007. i saniran 2019., zbog oštećenja i vlage obnavljat će se pješačke staze s obje strane.


Galerija
Domovinski most, Foto: Matija Habljak/PIXSELL
Domovinski most, Foto: Matija Habljak/PIXSELLDomovinski most, Foto: Matija Habljak/PIXSELL

- Pričat ćemo i o novim mostovima, ali ono to je sada bitno je održavanje postojećih. Radi se o nešto manje od 900 metara u oba smjera. Bit će cijelo vrijeme zatvorene dvije trake kolnika. Radit će se šest mjeseci. Počinjemo u ljeto kako bi što manje ometali život građana, koje molimo za strpljenje. Uvijek će biti prohodan prolaz za pješake i bicikliste barem na jednoj strani mosta, rekao je Tomašević.

- Imamo u tijeku ili u pripremi radove i na drugim mostovima, bitno je da su sigurni i kvalitetni. Ovdje je vrijednost radova bez PDV-a oko 14 milijuna kuna, dodao je.

Pomoćnik pročelnika za ceste Krunoslav Tepeš naveo je da će se u sklopu radova na izvanrednom održavanju Domovinskog mosta urediti kompletne površine obostranih pješačko-biciklističkih staza, uredit će se razdjelni i središnji pojas, obnovit će se i očistiti prijelazne naprave, sanirati mrežaste mikropukotine na pilonima, te će se na ukupno 64 zatege sanirati spojevi sa nosivom konstrukcijom.

- U sklopu radova na snazi je privremena regulacija prometa, a kako bi se osigurao kontinuitet pješačko-biciklističke komunikacije duž samog Domovinskog mosta radovi će se odvijati u dvije faze, a danas je krenula prva gdje će u smjeru van grada prema Zagrebačkoj obilaznici biti zauzeta vanjska kolnička traka, dok će u suprotnom smjeru u ulazu u grad biti zauzeta središnja, unutarnja kolnička traka kako bi se moglo pristupiti radovima na središnjem pojasu, rekao je Tepeš.

Nakon završetka prve faze, koju očekuju da završi kroz tri mjeseca, stupit će na snagu nova regulacija prometa sa naizmjeničnom istovjetnom regulacijom, dodao je.

Na pitanje što je uzrokovala ovakvo stanje Domovinskog mosta kad znamo da je 2009. bila sanacija, Tepeš je rekao da je ovdje indikativno da svi ovi radovi koji se odnose na sanaciju pješačko-biciklističke površine su nastali nakon garantnog roka.

Vezano za zaštitu pilona napomenuo je da je to specifična konstrukcija koja je jedina u odnosu na sve druge zagrebačke mostove i da je od 2007. kada su radovi realizirani do danas jednostavno bilo nužno pristupiti radovima na sanaciji pojedinih konstruktivnih elemenata.

Tepeš je izvijestio i da su u tijeku radovi na starom Savskom pješačkom mostu te očekuju da u ožujku iduće godine taj most bude završen. 

Studija IGH je 2018. pokazala da čak šest od sedam zagrebačkih mostova treba obnovu ili sanaciju. 


- Zatekli smo loš asfalt na pješačkoj stazi, koji smo krenuli s uklanjanjem i sanacijom. Nakon toga će se vršiti sanacija oko zatega na mostu i vršit će se sanacija prodora vlage u nosač, rekao je Bruno Bukmir, inženjer na gradilištu Domovinskog mosta.

Trenutno se obnavlja i pješački Savski most.



Vijesti HRT-a pratite na svojim pametnim telefonima i tabletima putem aplikacija za iOS i Android. Pratite nas i na društvenim mrežama Facebook, Twitter, Instagram, TikTok i YouTube!