17:00 / 20.12.2019.

Autor: Domagoj Puškarić/HRT

Pošta u doba blagdana zatrpana poslom zbog e-trgovine

-

-

Foto: - / -

Posljednjih godina znatno je manje pisama i čestitki, no naglo raste broj paketa naručenih s pomoću internetskih trgovina.
Predbožićno je vrijeme za Hrvatsku poštu i ostale dostavljačke službe posebno užurbano razdoblje. Posljednjih godina znatno je manje pisama i čestitki, no naglo raste broj paketa naručenih s pomoću internetskih trgovina kojima će se, procjenjuje se, do 2021. koristiti čak dvije milijarde ljudi u svijetu.

Prvi je ovo Božić u novoj sortirnici Hrvatske pošte. U Veliku Goricu stigne i po nekoliko desetaka tisuća paketa, pisama i čestitki.

- Mi smo i očekivali povećanje od otprilike 20% koje je ostvareno u prosincu u odnosu na prošla razdoblja. Ono što je zanimljivo da mi danas tijekom običnih mjeseci radimo količine koje smo radili prošle godine za Božić, ističe Krešimir Domjančić, voditelj Odjela za odnose s javnošću Hrvatske pošte. Ozbiljne tvrtke pripremaju se mjesecima kako bi bile spremne za povećano opterećenje tijekom prosinca. - U pravilu krenu, kako sam rekao, krajem ljeta krenu pripremati nove dostavljače, nove kapacitete, ugovara i prijevozna sredstva s podugovarateljima ii nekim drugim ne bi li na samom kraju dostavili svakom primatelju pošiljku onako kako je zamislio, kaže Pero Tabak, voditelj sektora za poštarske usluge HAKOM-a.

Čestitke sve više zamjenjuju paketi naručeni internetskom prodajom, koja, globalno gledano, brzo raste. - Cijeli logistički sektor osjeća veliki rast e-trgovine. Naime, sve više ljudi kupuje u svom naslonjaču, naručuju u e-trovinama. Zbog toga dolazi do povećanja broja paketa i volumena, smatra Domjančić.

Preporučuje se slanje i naručivanje na vrijeme. Ako uočite oštećenje na pošiljci, nemojte dopustiti dostavljaču da ode. - Dok je poštar kod vas, donositelj poštanske pošiljke, onda je najbolje tražiti da se napravio zapisnik, odmah reklamirati jer je sljedeći dan već malo kasno, objašnjava Tomislav Lončar, Hrvatska udruga za zaštitu potrošača.

Za naknadne prigovore najprije se javite davatelju poštanske usluge. Nakon toga možete se obratiti Povjerenstvu za zaštitu potrošača pri tom davatelju, pa tek onda i HAKOM-u.

Vijesti HRT-a pratite na svojim pametnim telefonima i tabletima putem aplikacija za iOS i Android. Pratite nas i na društvenim mrežama Facebook, Twitter, Instagram i YouTube!