Počinju 2,7 mlrd. kn vrijedni radovi na pruzi Hrvatski Leskovac - Karlovac
Foto: Dnevnik / HTV/HRT
HŽ Infrastruktura u četvrtak je u Karlovcu s konzorcijem Strabag AG, Strabag d.o.o., Strabag Rail te s tvrtkom AŽD Praha potpisala ugovore o 2,7 milijardi kuna vrijednim radovima na rekonstrukciji sadašnjeg i izgradnji drugog kolosijeka 44 kilometra dugačke pruge Hrvatski Leskovac - Karlovac te obnovi kolodvora i stajališta na trasi.
Rečeno je to na svečanosti potpisivanja ugovora, na kojoj je bio nazočan i premijer Andrej Plenković s nekoliko ministara.
Radovi trebaju početi u roku od najviše 42 dana, a rok za realizaciju ugovora je 30 mjeseci, nakon čega će vlakovi moći voziti brzinom do 160 kilometara na sat.
Premijer Plenković naglasio je da će konkurentnost Luke Rijeka i njezine povezanosti s tržištima srednje Europe biti povećana nakon izgradnje drugog kolosijeka na toj pruzi, a posebno kada bude modernizirana cijela pruga Zagreb - GK Rijeka, na trasi nizinske pruge mediteranskog koridora. To vodi, dodao je, "gospodarskom razvoju Hrvatske i jačanju Hrvatske kao prometnog čvorišta".
HŽ Infrastruktura već radi na daljnjim dionicama od Karlovca do Oštarija, od Oštarija do Škrljeva i od Škrljeva do Rijeke, rekao je Plenković i ustvrdio da je mnogo posla pred nama jer je važno da željeznička infrastruktura ide ukorak s vremenom.
Željeznički promet u svijetu jedan je od najsigurnijih i najbržih i važno je da budemo dio tih mreža, rekao je premijer i vrijeme pred nama nazvao desetljećem ulaganja u željezničku infrastrukturu.
Potpredsjednik Vlade i ministar mora, prometa i infrastrukture Oleg Butković naglasio je da je riječ o ugovorima za rekonstrukciju pruge, ali i gradnju drugog kolosijeka, što je veliki projekt koji s 85 posto sufinancira Europska unija putem Operativnog programa Konkurentnost i kohezija 2014. - 2020.
- Prije dva dana otvorili smo Pelješki most vrijedan dvije milijarde kuna, bez PDV-a, tako da je i ovo današnje potpisivanje jednako vrijedno, rekao je Butković i ustvrdio da je to samo dio velikog investicijskog ciklusa u prometnu infrastrukturu, u što se ulaže oko 25 milijardi kuna.
Podsjetio je također da su u mandatu ove vlade otvorene tri zračne luke, da je pokrenut veliki investicijski ciklus u luke na jadranskoj obali, u Zagrebačku obalu i njezino koncesioniranje za riječku luku te da sada slijedi desetogodišnje ulaganje u željeznicu vrijedno 3,5 milijardi eura.
- Treba reći da Hrvatska nema zadovoljavajuću željezničku infrastrukturu i sada nakon završetka Pelješkog mosta i činjenice da više neće biti velikih cestovnih projekata sve ćemo snage koncentrirati prema željeznici i obnoviti oko tisuću kilometara pruga, zaključio je Butković.
Predsjednik Uprave HŽ Infrastrukture Ivan Kršić za ugovorenu dionicu rekao je da je početak modernizacije pruge od Zagreba prema Rijeci, jednom od najprometnijih pravaca, čime se osiguravaju uvjeti za povećavanje kapaciteta riječke luke, ali i mijenja, modernizira prometna slika Hrvatske.
Najavio je da ove godine slijedi i otvaranje željezničkih projekata Savski Marof - Zagreb i Zaprešić - Zabok, Vinkovci - Vukovar te raspisivanje natječaja Dugo Selo - Novska.
- Krećemo u još jedan velik i važan infrastrukturni projekt u okviru ulaganja u prometnu infrastrukturu, vrijedan 2,7 milijardi kuna. Drago mi je da ćemo tako dati vrlo važan doprinos izgradnji nizinske pruge Zagreb - Rijeka, rekao je Andrej Plenković, predsjednik Vlade.
- Sljedećih desetak godina bit će najviše ulaganja u željeznice, to je desetljeće željeznice. Mi želimo da Hrvatska, kao što ima moderno izgrađenu infrastrukturu, isto tako ima i moderan željeznički sustav na zavidnoj europskoj razini kao što to imaju neke druge zemlje, istaknuo je Oleg Butković, potpredsjednik Vlade, ministar mora, prometa i infrastrukture.
Vijesti HRT-a pratite na svojim pametnim telefonima i tabletima putem aplikacija za iOS i Android. Pratite nas i na društvenim mrežama Facebook, Twitter, Instagram i YouTube!