14:45 / 22.02.2018.

Autor: HRT

Pozitivne recenzije za kurikulume povijesti, geografije i tjelesnog

Foto: Patrik Macek/PIXSELL

Foto: Patrik Macek/PIXSELL

Foto: - / PIXSELL

Ministarstvo znanosti i obrazovanja priopćilo je da je primilo pozitivne recenzije za kurikulum povijesti, geografije i tjelesnoga koje su ocjenjivali slovenski recenzenti.
Ministarstvo znanosti i obrazovanja  priopćilo je da je primilo pozitivne recenzije za kurikulum povijesti, koju je izradilo Bavarsko državno ministarstvo obrazovanja i kulture, znanosti i umjetnosti te za kurikulume geografije i tjelesnoga koje su ocjenjivali slovenski recenzenti.

Ministrica Blaženka Divjak tim je povodom izrazila zadovoljstvo pozitivnim recenzijama koje pokazuju da na jesen eksperimentalno ulazimo u škole s kvalitetnim kurikulumima koji su, uz edukaciju učitelja o novom načinu poučavanja, baza koncepta škole za život koju gradimo.

Zahvalivši svim stručnim radnim skupinama na kvalitetnom radu, Divjak je napomenula kako očekuje da će na temelju konstruktivnih prijedloga recenzenata kurikulumi biti dodatno unaprijeđeni.

Recenziju kurikuluma povijesti poslalo je Bavarsko državno ministarstvo obrazovanja i kulture, znanosti i umjetnosti, a iz MZO-a napominju kako se još očekuje i recenzija povijesti iz Hrvatske akademije znanosti i umjetnosti.

Recenzenti ističu da su u prijedlogu kurikuluma dobro istaknuta različita gledišta i interpretacije povijesti, referirajući se na preporuku Vijeća Europe o povijesti i nastavi povijesti u Europi iz 1996. No referirajući se na preporuku Vijeća Europe o učenju i poučavanju povijesti u područjima u kojima postoje ili su postojali ratni sukobi iz 2009., predlažu da se snažnije istaknu aspekti fokusirani na inkluzivnost, odnose među različitim zajednicama, međuregionalne odnose te ulogu žena i manjina. Predlažu da se u ciljevima učenja eksplicitnije naglasi obrazovanje za demokraciju.

Recenzenti iz Slovenije kurikulum nastavnoga predmeta geografije ocjenjuju visokokvalitetnim, smisleno strukturiranim, u skladu sa zahtjevima i razvojem geografske i didaktičko-pedagoške struke. Uz napomenu da je u nekim dijelovima vrlo opsežan, recenzenti ističu da zahtijeva kompetentne nastavnike. Uspoređujući ga sa slovenskim, ističu da je velik broj ishoda isti ili sličan te smatraju da razrada prihvaćenosti ishoda po razinama ima smisla jer smanjuje mogućnost različitih tumačenja istih razina. Međutim recenzenti ističu da je dokument opsežniji u usporedbi s većinom zemalja zapadne i sjeverne Europe.

Slovenski recenzenti procijenili su da su ishodi učenja u Nacionalnom kurikulumu za predmet tjelesna i zdravstvena kultura (TZK) u potpunosti relevantni i utemeljeni na znanstvenim spoznajama predmetnog područja.
Kurikulum, smatraju, slijedi europske i svjetske preporuke za predmetno područje kao i suvremene znanstvene trendove, ima pozitivne poticaje, usmjeren je zdravom i aktivnom načinu života uz pretpostavku dostatnoga motoričkog znanja i pozitivnih poticaja prema sportu i životnoj primjeni.
Utemeljen je tako da je moguće očekivati podizanje svijesti o važnosti tjelesne aktivnosti, povećanju sportske aktivnosti, što može pomoći u poboljšanju zdravlja pojedinca i nacije kao cjeline, zaključuju recenzenti.

Vijesti HRT-a pratite na svojim pametnim telefonima i tabletima putem aplikacija za iOS i Android. Pratite nas i na društvenim mrežama Facebook, Twitter, Instagram i YouTube!