20:16 / 11.02.2022.

Autor: Jelena Šarić/Dnevnik HTV/HRT/D.S.

Poziv na 112 spašava živote

Dan jedinstvenog europskog broja za hitne službe 112

Dan jedinstvenog europskog broja za hitne službe 112

Foto: Dnevnik HTV / HRT

Obilježava se Dan jedinstvenog europskog broja za hitne službe 112. U Hrvatskoj je uspostavljen 2005. godine, a od tada je žurnim službama upućeno više od 32 milijuna poziva. O pozivima građana na broj 112, ali i 113 u Dnevniku HTV-a govorio je ravnatelj Ravnateljstva civilne zaštite Damir Trut.


Bila prometna nesreća, potres, požar... Njih se prve zove. Operateri centra 112 u sekundi alarmiraju sve potrebne hitne službe. 


- Građanin kad zove ovaj broj mora očekivati da ćemo ga mi pitati odakle zove, tko zove, da se predstavi imenom i prezimenom i da nam kaže u čemu je problem, odnosno što se dogodilo, kaže Tomislav Dujmić, voditelj Županijskog centra 112 Vukovar.


O tome koliko brzo reagiraju i shvate što treba uspaničenim građanima, često ovise životi. Posao je to koji ostavlja traga i na njima.


- Žao mi je kad netko traži pomoć i bori se za život, a vidim po godištu da je generacija moje djece, to mi teško padne, rekao je voditelj smjene u Županijskom centru 112 Vukovar Ivo Milić.


Na gotovo 2 milijuna poziva odgovoreno je u protekloj godini. Više od pola milijuna upućeno je županijskom centru Zagreb.


Božana Sušac, operater-analitičar Županijskog centra 112 Zagreb potvrđuje da je posao stresan, posebno kada je bio potres u Petrinji i Sisku.


- Moramo smirivati ljude jer mi smo ipak direktno prvi kontakt s njima, kaže.


Voditelj Županijskog centra 112 Zagreb Božidar Čurić iznosi podatak kako je pandemija povećala broj poziva.


Osim telefonskih poziva i SMS-ova građana, neki automobili mogu sami alarmirati centar 112 nakon nesreće. Mogućnost lociranja poziva od neprocjenjive je važnosti u slučajevima traganja i spašavanja.


- Ako netko i zaluta, mi ćemo ga pronaći i locirati ovdje iz centra, a kolege će otići po njega i vratiti ga na sigurno, kaže Srđan Kuščević, pročelnik Područnog ureda civilne zaštite Split.


Zbog svega što rade, operateri su danas primili i brojne pozive rođendanske čestitke građana. Jer 365 dana u godini, 24 sata na dan - linija 112 na raspolaganju je svima koji su u nevolji.

Uvođenje broja 113 


Broj 113 uveden je u ožujku 2020. godine i još uvijek je aktivan, a koliko je poziva na taj broj zabilježeno i je li njegovo uvođenje rasteretilo sustav 112, govorio je ravnatelj Ravnateljstva civilne zaštite Damir Trut.


- Na broj 113 otkako je on uveden, upućeno je više od milijun i četiri tisuće poziva što je rasteretilo broj 112 koji godišnje ima više od 1,87 milijuna poziva. To smo organizirali tako da na broj 112 primamo isključivo žurne pozive, dok broj 113 služi za informacije, rekao je Trut.


Unazad dvije godine, uslijed pandemije i razornih potresa, pokazalo se da je dobar sustav civilne zaštite potrebniji nego ikad, govoreći o tome kazao je:


- Prije tri godine reorganiziran je sustav civilne zaštite, formirano je Ravnateljstvo civilne zaštite i napravljene su strukturne promjene cijelog sustava civilne zaštite te dodao kako moramo ići dalje i normativnim dijelom i opremanjem snaga sustava civilne zaštite, kako bi mogli odgovoriti na sve zahtjeve koji su pred nama, uključivo i one koji do sada nisu predstavljali prijetnju, poput klimatskih promjena.


Vijesti HRT-a pratite na svojim pametnim telefonima i tabletima putem aplikacija za iOS i Android. Pratite nas i na društvenim mrežama Facebook, Twitter, Instagram i YouTube!