13:22 / 04.02.2022.

Autor: V.K./HRT/Hina

Probijen tunel Podmurvice na novoj spojnici riječke luke i obilaznice

Probijen tunel Podmrvice

Probijen tunel Podmrvice

Foto: Nel Pavletic / Pixsell

U Rijeci je održana svečanost u povodu probijanja tunela Podmurvice na gradilištu državne ceste D-403. Radi se o najzahtjevnijem objektu na spojnoj cesti između riječke luke i sustava hrvatskih cesta. Prometnica D-403 ključna je za razvoj grada, odnosno kontejnerskog terminala Zagrebačka obala. Tunel Podmurvice dugačak 1250 metara i prilazne ceste ujedno će spojiti središte grada sa zapadnim dijelom Rijeke.




Početak završnog probijanja tunela označili su ministar mora, prometa i infrastrukture Oleg Butković i predsjednik Uprave Hrvatskih cesta Josip Škorić. Riječ je o probijanju zadnjih metara kamenog materijala koji je razdvajao dvije strane portala tunela.

Druga faza iskopa tunela u podnožju tunela, trebala bi biti završena do svibnja, a dovršetak svih radova na DC403, koja će povezati zapadni dio riječke luke i terminal na Zagrebačkoj obali s gradskom obilaznicom, očekuje se u lipnju 2023. godine.

Hrvatske ceste i zajednica izvođača radova potpisali su sredinom 2020. ugovor o izgradnji DC 403 vrijedan 456 milijuna kuna, a radovi su počeli u rujnu iste godine. Radove obavlja zajednica izvođača - Kolektor CPG iz Slovenije, GP Krk iz Hrvatske te Euro-asfalt iz BiH. Izgradnja se sufinancira iz Europskog fonda za regionalni razvoj, a dio je strateškog Rijeka Gateway projekta.

Glavna trasa i spojne ceste prolaze kroz izgrađeno gradsko područje, a radovi obuhvaćaju izgradnju više složenih objekata.

Dužina glavne trase je procijenjena je na 2977 metra, a spojne ceste prema Zvonimirovoj ulici na oko 380 metara. Veći dio trase bit će na objektima, od kojih su značajniji tunel Podmurvice te vijadukti Piopi i Mlaka.

Ministar Butković rekao je da je izgradnja DC403 jedan od sada najvećih infrastrukturnih projekta u Hrvatskoj, naglasivši da je probijanje tunela obavljeno mjesec i 24 dana prije roka.

- Ovo je jedan od tih nekoliko velikih projekata koji je bitan za razvoj riječke luke, Zagrebačke obale koja je uspješno odabrala koncesionara.To je nekoliko milijardi kuna koje smo usmjerili prema Rijeci da Rijeka postane ono što treba, rekao je Butković.

Spomenuo je i druge velike infrastrukturne projekte u Hrvatskoj kao što su Pelješki most, gradnja koridora 5C, luka, lučica, velike željezničke projekte. Dodao je da je ovaj projekt važan za razvoj riječke luke i Zagrebačke obale, koja je uspješno odabrala koncesionara.

- Kao država smo pokazali da znamo provoditi projekte koji je financiraju iz EU, rekao je i naglasio potporu Vlade tom projektu i dobru suradnju s Gradom Rijekom.

Kazao je da su na riječkom području, u više projekata, uložena velika sredstva, kako bi luka Rijeka bila ono što treba biti - luka sjevernog Jadrana s teretom većim od tereta luke Kopar.

Predsjednik Uprave Hrvatskih cesta Josip Škorić rekao je da se, unatoč izazovnim vremenima, projekt provodi u skladu s planom.

- Tunel je ključni je objekt na trasi, a od izvođača očekujemo, ako se ne dogodi ništa nepredviđeno, da cesta DC 403 bude u prometu u ljeto sljedeće godine, rekao je.

Škorić je još kazao da je projekt zahtjevan i da to najbolje znaju stanovnici u obližnjim ulicama, jer je buka bila neminovna.

Gradonačelnik Rijeke Marko Filipović naveo je da je Rijeka sada najveće gradilište u Hrvatskoj, s nizom javnih i privatnih investicija.

- Nadam se da ćemo u polovici sljedeće godine ovu cestu pustiti u promet, rekao je kazavši da se riječka luka cestom DC 403 spaja s čvorom Škurinje i s mrežom hrvatskih autocesta te da Rijeka postaje ishodišna točka europskih koridora, što je dio i riječke i državne strategije.

- Ova cesta postaje i dio mreže gradskih cesta, na nju će biti priključene Zvonimirova i Baračeva ulica, tako da će doći do znatnog rasterećenja prometa u zapadnom dijelu središta grada, naglasio je Filipović.

Dodao je da će nakon završetka DC403 biti stvoreni i preduvjeti da se završi i dio ceste od Zagrebačke obale do Žabice, čime će Rijeka dobiti "prsten oko" grada i strateški riješiti svoju cestovnu infrastrukturu za naredna desetljeća.

Više pogledajte u prilogu Stanka Čuline:

Vijesti HRT-a pratite na svojim pametnim telefonima i tabletima putem aplikacija za iOS i Android. Pratite nas i na društvenim mrežama Facebook, Twitter, Instagram i YouTube!