U ovoj godini, broj stradalih motociklista ponovno raste. Nakon nesreće kod Benkovca gdje su poginula dvojica mladića, danas još dva smrtna slučaja - u Dubrovniku i Slavonskom Brodu.
29.08.2025.
10:30
Autor: V.G./Studio 4/HRT
U ovoj godini, broj stradalih motociklista ponovno raste. Nakon nesreće kod Benkovca gdje su poginula dvojica mladića, danas još dva smrtna slučaja - u Dubrovniku i Slavonskom Brodu.
Krunoslav Ormuž, stalni sudski vještak za promet, Fakultet strojarstva i brodogradnje, rekao je kako je glavni uzrok nesreća uglavnom greška vozača motocikla - precijene svoje mogućnosti glede brzine kretanja ili vještine.
- Statistika pokazuje da smo na današnji dan 2024. godine imali 55 smrtno stradalih, ove godine 49. Sami broj prometnih nesreća raste, ali je nešto manji broj teško stradalih i smrtno stradalih. Manji broj teško stradalih možemo pripisati možda većoj odgovornosti i korištenju sigurnosne opreme za motocikle, rekao je Ormuž.
Naglasio je kako su motocikli danas ekstremno brzi, sa strahovitim ubrzanjem, koje prosječni vozač ne može kontrolirati. Osim toga, vrlo često ljudi precjenjuju svoje mogućnosti misleći da mogu savladavati zavoje brzo.
- Naravno, dobar dio nesreća događa se i na gradskim prometnicama gdje teške nesreće može pripisati drugim sudionicima u prometu, ili ga vozač automobila ne vidi ili nije koncentriran, ili je taj isti motociklist u nekom trenutku bio prebrz, rekao je Ormuž.
Motociklisti se, kazao je Ormuž, rjeđe odlučuju na vožnju autocestama koje su u pravilu sigurnije.
- Najkritičnije prometnice su one koje su najzanimljivije motociklistima za vožnju poput Jadranske magistrale, ali je puna zavoja. Dobrim dijelom oštri zavoji i neadekvatna infrastruktura na dijelu prometnice uzrokuju teške posljedice. Često su horizontalne prometne crte izvedene bojom koja zna u nekim trenucima biti klizavija, ponekad je asfalt jako zaglađen, recimo na magistrali pa nakon prve kiše postaje jako klizav, i treće odbojne ograde uz prometnice, mislim da im ponekad nedostaje donja lamela. Motociklist jednom kad padne, ako dođe do stupića što drže tu ogradu, obično nastaju teške ozljede. Kad bi se ugradile donje zaštitne lamele, mislim da bi se smanjio broj ozljeda, pojasnio je.
Analize MUP-a pokazuju da raste broj registriranih motocikala, s više od 105 tisuća motocikala volumena većeg od 49 kubičnih centimetara, dok broj mopeda pada s 90 tisuća na 66 tisuća.
- Prošle godine na motociklima je stradalo više osoba starijih od 45 godina, nego mlađih, što ukazuje na to da dobar dio starijih motociklista nije prošao evoluciju vožnje motociklom, rekao je sudski vještak za promet.
- Ako ste spremni kupiti motocikli za 15-ak tisuća eura, tada možete investirati novac i u vlastitu sigurnost, poručio je vozačima dodajući kako vožnja motora zahtjeva punu koncentraciju.
Cijelo gostovanje pogledajte u nastavku:
Vijesti HRT-a pratite na svojim pametnim telefonima i tabletima putem aplikacija za iOS i Android. Pratite nas i na društvenim mrežama Facebook, Twitter, Instagram, TikTok i YouTube!
Autorska prava - HRT © Hrvatska radiotelevizija.
Sva prava pridržana.
hrt.hr nije odgovoran za sadržaje eksternih izvora