Otoci Brač i Šolta bit će povezani prvim podmorskim tunelom na Jadranu, ako se ostvari ideja koja je ušla u prostorni plan Splitsko-dalmatinske županije. Sedam je godina trebalo da projekt dobije konkretniji status.
01.02.2022.
20:40
Autor: Ivana Šilović/Regionalni dnevnik/HRT
Otoci Brač i Šolta bit će povezani prvim podmorskim tunelom na Jadranu, ako se ostvari ideja koja je ušla u prostorni plan Splitsko-dalmatinske županije. Sedam je godina trebalo da projekt dobije konkretniji status.
Na šoltanskoj strani ulaz u tunel bio bi na području Livke, a na bračkoj na punti Milne. Bio bi dug oko 900 metara ,"morski" dio zauzimao bi oko 750 metara. Ulazi u tunel bili bi na kopnu. Inicijator ovog projekta je šoltanska strana.
- Ovo je jedna pozicija koja je idealna ovdje s obzirom da nije visok i strm teren s ove šoltanske strane i tu bi negdje ulazio. Dubina mora na ovom djelu ovdje je negdje 25-26, najdublja na jednoj točci je 30 metara - kaže Nikola Cecić Karuzić, načelnik Šolte.
Do ulaza bi vodile spojne ceste. Bio bi to prvi podmorski tunel u Hrvatskoj i stajao bi oko 50 milijuna eura. Gotovo 95 posto sredstava došlo bi iz europskih fondova.
Podrška budućem projektu dolazi i s istočne obale Splitskih vrata - Milne.
- Bitno je ta cestovna infrastruktura koja će sigurno podići kvalitetu cestovnog prometa na otoku Braču, posebno ovaj zapadni dio jer kao što znate, vi dođete sad u Milnu, od Milne nema, nego povratak u Supetar. A ja se iskreno nadam da će taj tunel donijeti novu cestovnu infrastrukturu - naglašava Frane Lozić, načelnik Milne, Brač.
- Pozdravljamo svaku inicijativu međuotočke povezanosti, bila to nova trajektna linija, katamaranska linija, most, tunel, helikopter, katapult, sve pozdravljam - dodaje Ranko Blažević, načelnik Sutivana, Brač.
Supetarska gradonačelnica Ivana Markotić za ovu je inicijativu tek nedavno saznala.
- Otoci trebaju ostati takve cjeline kakve jesu, to je ono što njima daje specifičnost, osobnost i smatram da ta sredstva se mogu potrošiti na mnogo bolje načine - smatra.
Za gradnju ovakvog tunela, kaže struka, treba najmanje tri godine, i prije toga još toliko treba za prikupljanje potrebne dokumentacije.
Vijesti HRT-a pratite na svojim pametnim telefonima i tabletima putem aplikacija za iOS i Android. Pratite nas i na društvenim mrežama Facebook, Twitter, Instagram, TikTok i YouTube!
Autorska prava - HRT © Hrvatska radiotelevizija.
Sva prava pridržana.
hrt.hr nije odgovoran za sadržaje eksternih izvora